معاون وزارت فرهنگ:

زبان هنر در تكاپوی مستمر بیان رشادت های دفاع مقدس است

زبان هنر در تكاپوی مستمر بیان رشادت های دفاع مقدس است به گزارش بازار مقاله معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت حوزه های مختلف هنری در جهت حفظ و انتقال ارزش های دفاع مقدس اظهار داشت: زبان هنر در تكاپوی مستمر تبیین رشادت ها و شجاعت های دوران دفاع مقدس بوده و هست.


سیدمجتبی حسینی در حاشیه بازدید از نمایشگاه اقتدار ۴۰ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار نمود: این نمایشگاه هرچه قدر باشکوه و با عظمت باشد، باز انگشت اشاره ی به حماسه بسیار بزرگی که در این کشور اتفاق افتاده، است.



وی ادامه داد: سالیان سال در حافظه و خاطره مردمان ایران این رشادت ها و از جان گذشتگی ها خواهد ماند کما اینکه دفاع از عزت و کیان کشور که در طول تاریخ انجام شده امروز در حافظه طولانی مدت مردم ایران در تاریخ ثبت شده است.
معاون وزارت فرهنگ اظهار داشت: بدین سبب این اشارت که بطور سالانه تکرار می شود بهانه بسیار خوبی است که فراموش نکنیم برای استقلال و عزت امروز ما چه جان ها و جوان ها و سرداران گران قدری از دست دادیم و چقدر باید با دلسوزی و همت، پاسدار خونشان باشیم و از کیان، استقلال، آزادی و سربلندی با تمام توان و جان دفاع نماییم.
حسینی در مورد کارهای هنری در امتداد حفظ ارزش های دفاع مقدس اظهار داشت: این موضوعی نیست که تنها در مناسبتی از آن یاد شود بلکه بعنوان یک خاطره بزرگ و طولانی و یک حماسه ماندگار در تاریخ کشور همیشه مورد توجه تمام هنرمندان بوده و خواهد بود، از تئاترهایی که مجوز گرفتند و بر صحنه رفتند و در رده های اول موضوعی آنها حفظ ارزش های دفاع مقدس بوده، همین طور در حوزه موسیقی سمفونی ها، قطعات، ترانه ها و شعرهایی که در این عرصه به صورت مستقیم و غیرمستقیم سروده شده و به اجرا درآمده است.
وی اظهار داشت: در حوزه هنرهای تجسمی سالانه صدها نمایشگاه از آثاری که در آن دوره و با بهانه آن دوره و با یاد آن دوره خلق شده در معرض دید و داوری امر قرار گرفته است، حتی در حوزه جدید ظهور مد و لباس که بر طبق اِلمان های برآمده از دوران دفاع مقدس می کوشند گوشه ای از شجاعت های آن روزگار را نشان دهند.
نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت با عنوان «اقتدار۴۰» و با شعار محوری «ما قوی هستیم» به مناسبت چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس، از ۲ تا ۱۱ مهر از ساعت ۹ تا ۱۷ در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برپا است.



منبع:

1399/07/11
14:03:38
5.0 / 5
1891
تگهای خبر: حافظه , موسیقی , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
بازار مقاله MarketDoc
marketdoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار مقاله محفوظ است

بازار مقاله

فروش مقالات و کتب علمی