تعریف ۲۰۰۰ پایگاه آموزش مهارت های فردی و اجتماعی برای سوادآموزان کشور

تعریف ۲۰۰۰ پایگاه آموزش مهارت های فردی و اجتماعی برای سوادآموزان کشور به گزارش بازار مقاله، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اظهار داشت: خیلی از نیازمندی های امروز ما در قالب کتب درسی، تعریف نشده است.



عبدالرضا فولادوند، عصر سه شنبه، بیستم آبان در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان با تقدیر از مساعدت استاندار در اجرای پروژه مهر جهت رقم خوردن مهری بدون مشکل، سبقه ۴۷ ساله نهضت سوادآموزی را یاد شده قرار داد و اظهار داشت: در گذشته بنابه سیاستهای غلط فقط به استخدام و اشتغال آموزش دهندگان توجه می شد.
وی با اشاره به طرح ساماندهی و احیای نظم و انضباط سوادآموزی و مدرسه محوری در نهضت، بیان نمود: چرخشی تحولی انجام گرفته و به مدارس بازگشته ایم و تمامی کارهای حوزه سوادآموزی در مدارس، تحت مدیریت مدیران مدارس ابتدایی، بعنوان مدیران پایگاه های سوادآموزی در شیفت دوم انجام خواهد گرفت.
وی، نظارت و بالا بردن کیفیت آموزش را همچون اهداف مدرسه محور شدن کارهای سوادآموزی دانست و اظهار داشت: در گذشته، همه کارهای سازمان نهضت سوادآموزی حول محور آموزش سواد پایه می چرخید؛ در صورتیکه دنیا سال ها است که از این مدل عبور کرده و امروزه تعریف گوناگونی از سواد و مهارت های زندگی ارایه شده که در اساس نامه جدید نهضت به مهارت های فردی و اجتماعی توجه شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مواردی مانند خودمراقبتی و مسائل زیست محیطی و سبک زندگی در سیستم آموزشی ما تعریف نشده اند و در ساختار جدید نهضت سوادآموزی، معاونتی تحت عنوان معاونت آموزش بزرگسالان پیشبینی شده است که طبق تفاهم نامه معاونت ابتدایی و سوادآموزی، آموزش غیر رسمی را بر عهده خواهد گرفت و بتدریج به سایر معاونت هم تسری پیدا خواهد نمود.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور همین طور با اظهار خرسندی از کارهای سوادآموزی در استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: این استان از نظر سواد نرخ باسوادی مانند سابق، بالاتر از متوسط کشوری است. آذربایجان شرقی، دروازه ورود آموزش به سبک جدید به کشور شده و میرزا حسن رشدیه نخستین مدارس نوین را در این شهر بنا نهاده و مبدع آموزش الفبا به سبک جدید بوده و میانگین باسوادی بیشتر از ۹۷ درصدی کشور را مدیون این افراد بزرگ هستیم.
منبع: مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش
عبدالرضا فولادوند، عصر سه شنبه، بیستم آبان در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان با تقدیر از مساعدت استاندار در اجرای پروژه مهر جهت رقم خوردن مهری بدون مشکل، سبقه ۴۷ ساله نهضت سوادآموزی را یاد شده قرار داد و اظهار داشت: در گذشته بنابه سیاستهای غلط فقط به استخدام و اشتغال آموزش دهندگان توجه می شد.
وی با اشاره به طرح ساماندهی و احیای نظم و انضباط سوادآموزی و مدرسه محوری در نهضت، بیان نمود: چرخشی تحولی انجام گرفته و به مدارس بازگشته ایم و تمامی کارهای حوزه سوادآموزی در مدارس، تحت مدیریت مدیران مدارس ابتدایی، بعنوان مدیران پایگاه های سوادآموزی در شیفت دوم انجام خواهد گرفت.
وی، نظارت و بالا بردن کیفیت آموزش را همچون اهداف مدرسه محور شدن کارهای سوادآموزی دانست و اظهار داشت: در گذشته، همه کارهای سازمان نهضت سوادآموزی حول محور آموزش سواد پایه می چرخید؛ در صورتیکه دنیا سال ها است که از این مدل عبور کرده و امروزه تعریف گوناگونی از سواد و مهارت های زندگی ارایه شده که در اساس نامه جدید نهضت به مهارت های فردی و اجتماعی توجه شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مواردی مانند خودمراقبتی و مسائل زیست محیطی و سبک زندگی در سیستم آموزشی ما تعریف نشده اند و در ساختار جدید نهضت سوادآموزی، معاونتی تحت عنوان معاونت آموزش بزرگسالان پیشبینی شده است که طبق تفاهم نامه معاونت ابتدایی و سوادآموزی، آموزش غیر رسمی را بر عهده خواهد گرفت و بتدریج به سایر معاونت هم تسری پیدا خواهد نمود.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور همین طور با اظهار خرسندی از کارهای سوادآموزی در استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: این استان از نظر سواد نرخ باسوادی مانند سابق، بالاتر از متوسط کشوری است.

منبع:

1404/08/22
09:48:56
5.0 / 5
4
تگهای خبر: آموزش , كیفیت , مهارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان بازارمقاله در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
بازار مقاله MarketDoc
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

marketdoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار مقاله محفوظ است

بازار مقاله

فروش مقالات و کتب علمی
بازار مقاله، مرجعی برای محققان و دانشجویان، با عرضه مقالات و کتب علمی باکیفیت و قیمت مناسب.