ضرر مزارع بادی برای كره زمین

ضرر مزارع بادی برای كره زمین بازار مقاله: ایسنا نوشت: پژوهشگران دانشگاه ؛هاروارد؛ ادعا می كنند مزارع بادی به رغم داشتن مزایای بسیار، می توانند گرمای زمین را بالا برند.



مزارع بادی، چاره ای برای مبارزه با گرمای جهانی به شمار می روند اما پژوهش جدیدی نشان داده است این مزارع می توانند گرمای زمین را بالا برند.
پژوهشی كه در "دانشگاه هاروارد" انجام شده، نشان داده است كه اضافه شدن تعداد توربین های بادی، دمای مناطقی كه توربین ها در آنجا مستقر هستند، افزایش داده است. به قول پژوهشگران، زمین مورد نیاز این توربین ها، از آنچه پیشتر تصور شده بود، پنج تا 20 برابر بیشتر است. از این گذشته، امكان دارد بادهای ناگهانی در زمین هایی كه توربین ها در آنها قرار دارند، هوای گرم و سرد را طوری با هم تركیب كنند كه باعث گرم شدن زمین شود.
در هر حال به رغم وجود مشكلات احتمالی، پژوهشگران می گویند هنوز هم ضررهای انرژی بادی، كمتر از سوخت های فسیلی است.
پروفسور "دیوید كیت"(David Keith)، استاد دانشگاه هاروارد و از نویسندگان این پژوهش اظهار داشت: ما باید فورا استفاده از سوخت های فسیلی منتشر كننده كربن را متوقف نماییم. برای این كار، باید از فناوری های جدیدی كه كربن كمتری تولید می كنند استفاده نماییم و همه این فناوری ها، نتایج اجتماعی و محیطی به همراه دارند.
پژوهشگران هاروارد برای مدل سازی اثر نیروی باد بر اقلیم، از شبیه سازی های كامپیوتری استفاده كردند. آنها به صورت خاص، تغییر جو را بعد از نصب توربین های بادی مورد بررسی قرار دادند.
دكتر "لی میلر"(Lee Miller)، از نویسندگان این پژوهش اظهار داشت: توربین های بادی، الكتریسته تولید می كنند اما جریان جوی را تغییر می دهند. این اثرات، گرما و رطوبت را دوباره در جو منتشر می كنند و این موضوع، بر اقلیم تاثیر دارد. ما سعی كردیم مدل این اثرات را در یك مقیاس قاره ای عرضه دهیم.
به گفته پژوهشگران، امكان دارد نیروی خورشیدی، منبع انرژی بهتری با صدمه رسانی كمتر برای مقابله با تغییرات اقلیمی باشد.
5656

1397/07/15
19:47:51
5.0 / 5
4776
تگهای خبر: استاد , پروفسور , پژوهش , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
بازار مقاله MarketDoc
marketdoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار مقاله محفوظ است

بازار مقاله

فروش مقالات و کتب علمی