3 روش موفق برای صادرات تجهیزات پزشکی ایرانی به بازارهای جهانی

3 روش موفق برای صادرات تجهیزات پزشکی ایرانی به بازارهای جهانی به گزارش بازار مقاله نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران با تاکید بر این که کیفیت تجهیزات پزشکی ایران ساخت به شکلی است که توانسته به بازارهای جهانی راه یابد، اظهار داشت: برای صادرات محصولات ایرانی سه روش موفق را می توان عنوان نمود که تجربیات ما نشان داده است که این سه شیوه برای صادرات موثر است.


به گزارش بازار مقاله به نقل از ایسنا محمدرضا کمپانی امروز در رویداد آنلاین یکشنبه صادراتی ایران و پاکستان که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، ماموریت اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی را تولید تجهیزات "های تک" و دارای فناوری های بالا دانست و اضافه کرد: بر این اساس عمده کاری که در این اتحادیه صورت گرفته است، طراحی محصولات است و از این جهت دارای بخش تحقیق و توسعه بسیار قوی است و می توانیم زمینه همکاریهای آینده با طرف پاکستانی را داشته باشیم.
وی با تاکید بر این که تمام شرکت هایی که در اتحادیه عضو هستند، دارای CE مارک و مجوز صادرات هستند، اظهار نمود: حدود ۶۰ درصد از صادراتی که در کشور صورت می گیرد، توسط شرکت های عضو این اتحادیه است و شرکت های صادراتی ما این امکان را دارند که حدود ۸۰ درصد از نیازها و سهم بازار کشور را تامین کنند.
کمپانی با تاکید بر این که صادرات در کشور به سه صورت انجام می شود، در این زمینه توضیح داد: نخستین آن صادرات کالاهای ایرانی با برند Made In Iran است. دومین روش به این صورت است که تجهیزات ما با نام کشورهای اروپایی که عمدتاً کشورهای "آلمان" و "ایتالیا" هستند، در ایران تولید و بسته بندی شده و به این کشورها ارسال می شوند و این کشورهای اروپایی این محصولات و تجهیزات را با برند خودشان به بازارهای هدف صادر می کنند.
نایب رئیس اتحادیه صادر کنندگان تجهیزات پزشکی ایران افزود: سومین روش که امیدوار هستم در آینده زمینه همکاری خوبی با کشور پاکستان ایجاد شود، آنست که محصول توسط نماینده محلی کشورها تولید می شود و دراین زمینه حتی این تجربه را داریم که دانش فنی محصول و همین طور قطعات حیاتی نیز به کشور مقصد صادر شود و فناوران پاکستانی دراین زمینه تنها کاری که باید انجام دهند، این است که فضای خط تولید، نیروی انسانی و سرمایه گذاری را تامین کنند، ضمن آنکه زمینه مارکتینگ و فروش محصول به مشتریان بالقوه و وزارت بهداشت پاکستان را فراهم آورند.
وی اشاره کرد: این تجربه تا حالا در ۶ کشور "ترکیه"، "عراق"، "سوئد"، "مالزی"، "چک" و "بلاروس" اجرائی شده و خطوط تولید را در این کشورها راه اندازی کرده ایم.
بگفته این فعال صادرات تجهیزات پزشکی، در این مبادلات قطعات تجهیزات از ایران به این کشورها ارسال شده است و آن کشورها محصولات تولیدی را با برند خودشان به بازارهای مقصد صادر کرده اند.
کمپانی با تاکید بر این که در همکاری مبادلات تجاری خوبی به وجود آمده است، اظهار نمود: در این همکاری می توان با انعقاد قرارداد چند ساله و بصورت مرحله ای، هر سال درصدی از اقلام تولیدی را به کشورها ارسال نماییم. به این صورت در ضمن ۵ سال تولید تجهیزات در پاکستان، ۶۰ درصد قطعات محصولات مورد نظر در پاکستان تولید شود و ۴۰ درصد باقی مانده را از ایران خریداری کنند.
وی با تاکید بر این که در این روش مبادلات تجاری خوبی میان دو کشور ایران و پاکستان صورت می گیرد، اضافه کرد: از دیگر زمینه هایی که می تواند مبادلات دو کشور ایران و پاکستان را در حوزه تجهیزات پزشکی تقویت کند، برگزاری جلسات B۲B میان شرکتها و تجار ایران و پاکستان است.
نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران با تاکید بر این که کیفیت محصولات تولیدی ایرانی قابل رقابت با نمونه های مشابه است و توانسته در بازارهای جهانی وارد شود، اظهار داشت: از نظر قیمت نیز کالاهای ایرانی مناسب می باشد، چونکه هزینه های تحقیق و توسعه در آن لحاظ نشده است.




منبع:

1400/06/14
21:42:56
5.0 / 5
529
تگهای خبر: آنلاین , پزشك , پزشكی , تحقیق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
بازار مقاله MarketDoc
marketdoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار مقاله محفوظ است

بازار مقاله

فروش مقالات و کتب علمی