در گزارش بازار مقاله اعلام شد:

وقوع ماه گرفتگی غیر قابل رویت

وقوع ماه گرفتگی غیر قابل رویت به گزارش بازار مقاله، كارشناس نجوم با اعلان اینكه فردا یك ماه گرفتگی نیم سایه ای رخ می دهد، اظهار داشت: این ماه گرفتگی حتی در كشورهایی كه تحت پوشش هستند به آسانی قابل رویت نیست.



خسرو جعفری زاده مسئول باشگاه نجوم تهران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: فردا یکشنبه ۱۵ تیر ۹۹، ماه گرفتگی رخ می دهد که در ایران قابل مشاهده نیست.
وی با اعلان اینکه این ماه گرفتگی از ساروس ۱۴۹ است، اظهار داشت: این ماه گرفتگی ساعت ۹: ۰۰ بامداد به وقت ایران(ساعت ۳: ۰۷ بامدادان به وقت جهانی) شروع می شود.
جعفری زاده با اعلان اینکه ساعت ۴: ۳۰ لحظه اوج این گرفت است، بیان کرد: در این گرفتگی که ماه وارد نیم سایه زمین می شود، نمی توان تاریکی ماه را دید؛ یعنی این رویداد در ایران قابل رصد نیست.
وی با اشاره به کشورهایی که می توانند این ماه گرفتگی را رصد کنند اظهار داشت: این گرفت در ساعت۵: ۵۲ به زمان جهانی، اختتام می یابد.
مناطق تحت پوشش گرفت نیم سایه ای

کارشناس نجوم اشاره کرد: آفریقا، قطب جنوب و اقیانوسهای آرام و اطلس و اقیانوس هند، شمال امریکا، قاره اروپا، مناطقی هستند که طبق عکس بالا می توانند این ماه گرفتگی نیم سایه ای را رصد کنند.
به گفته وی، البته که ماه گرفتگی نیم سایه ای به سبب خاصیت ای که دارد حتی در کشورهایی که تحت پوشش این گرفت هستند به آسانی قابل رصد نخواهد بود.

1399/04/16
20:47:09
5.0 / 5
2433
تگهای خبر: كارشناس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
بازار مقاله MarketDoc
marketdoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار مقاله محفوظ است

بازار مقاله

فروش مقالات و کتب علمی