خزاعی:

سینمای ایران نتوانسته برای مارکتینگ ظرفیت های مطلوبی ایجاد نماید

سینمای ایران نتوانسته برای مارکتینگ ظرفیت های مطلوبی ایجاد نماید رئیس سازمان سینمایی اظهار داشت: سینمای ایران برای مارکتینگ و پخش بین المللی نتوانسته ظرفیت های مطلوب ایجاد نماید. گستره بین الملل صرفا حضور جشنواره ای نیست و قطعاً، امینت سرمایه گذاری و منافع فزاینده آن در بازشناخت ظرفیت ها و پلت فرم های داخلی و بین المللی مفید می باشد.


به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی در دیدار با تنی چند از سرمایه گذاران سینما اظهار نمود: این جلسه از آن رو مهم می باشد که حضور بخش خصوصی در کنار بخش های دولتی برای رونق و توسعه سینما در زمینه های مختلف، هم در تولید آثار و هم در توسعه زیرساخت های سینمایی و سالن سازی ضروریست.
وی افزود: فقدان شناخت و آگاهی هایی لازم و ناآشنا بودن سرمایه گذاران با مفاد قوانین و آیین نامه ها سبب می شود تا آثار سینمایی با مشکلات و اشکالاتی روبرو شوند و فرآیند سرمایه و سرمایه گذاری در سینِما دستخوش مشکلات و ناامنی گردد.
رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: این گونه نشست های مشترک با مدیران دولتی کمک می نماید تا در راه مشترکی که پیش رو دارید با آگاهی و انسجام و هماهنگی بهتری کارها را به جلو ببرید و هم افزایی هم داشته باشید.
خزاعی اظهار داشت: در گذشته تصور از سرمایه گذار در سینِما یا فیلم به کسی اطلاق می شده است که صرفا منابع و سرمایه اش را در روند تولید دخیل می کرده است. ولی امروز خیلی از سرمایه گذاران ضمن داشتن فعالیتهای مختلف اجتماعی و اقتصادی اتفاقاً دغدغه فرهنگی هم دارند و اغلب آثاری که ساخته شده نشان داده است که بسیاری از شما عزیزان با علایق فردی، رویکرد فرهنگی و دغدغه های اجتماعی وارد این عرصه شده اید و این شاخصه نشان داده است که با ما جامعه ای مواجه می باشیم که اهل تعامل و گفتگو هستند.
رئیس سازمان سینمایی ضمن اشاره به مشکلاتی که بعضاً برای بعضی از فیلمها در سینِما پیش می آید تصریح کرد: شناخت از قوانین و آیین نامه ها کمک می نماید تا این گونه گره ها و مشکلات پیش نیاید. عمده مشکلات فیلمها ناشی از فقدان شناخت نسبت به آیین نامه هاست.
خزاعی اظهار داشت: معتقدم باآنکه بار اصلی مسئولیت فیلمها طبق قوانین بر دوش تهیه کنندگان سینماست ولی سرمایه گذاران هم باید درکنار اضلاع اصلی فیلمها یعنی تهیه کنندگان و کارگردانان در این حوزه و در روند بهبود کیفی فیلمها نقش اساسی داشته باشند. بدیهی است امنیت سرمایه گذاری با آگاهی از قوانین و شیوه نامه ها بهتر تضمین می شود.
وی عنوان کرد: متأسفانه سینمای ایران برای مارکتینگ و پخش بین المللی نتوانسته ظرفیت های مطلوب ایجاد نماید. گستره بین الملل صرفا حضور جشنواره ای نیست و قطعاً، امینت سرمایه گذاری و منافع فزاینده آن در بازشناخت ظرفیت ها و پلت فرم های داخلی و بین المللی است.
رئیس سازمان سینمایی، اظهار داشت: سینمای ایران در زمینه مخاطب یابی، پخش و عرضه، بازاریابی و تبلیغات و روابط عمومی و اجتماعی و اقتصادی باید از ساختار بسته و کوچک سنتی خودش بیرون برود و در قواره بین المللی کار کند و با تفکر و شناخت شما در این حوزه این ممکن تر می شود.
وی افزود: اگر در دنیای امروز به سینِما نگاهی صنعت محور نداشته باشیم در یک مدار بسته و کوچک تمام می شود و سرمایه که به تولد و رونق یک محصول فرهنگی کمک می نماید به هدر می رود.
رئیس سازمان سینمایی اظهار داشت: اساسا سینِما محصول پردرآمدی است منوط به این که الزامات تولید و عرضه آنرا بشناسیم. وقتی به یک فیلم در کنار خصوصیت های فرهنگی و اجتماعی اش بعنوان یک دستاورد و محصول صنعتی هم نگاه نماییم قابلیت و توانمندی آنرا در عرصه های مختلف سودآوری باید در نظر بگیریم. از لباس، عروسک، برندینگ، گیشه و پلتفرم، رسانه های مجازی و تبلیغات و همه صنایع جانبی آن.
خزاعی اظهار داشت: دلیل صنعتی نشدن سینمای ایران فقدان کمپانی است. کمپانی شدن راه نجات صنعت سینماست. وقتی از کمپانی حرف می زنیم در واقع از بستر و امکانی حرف می زنیم که زنجیره ای از همه ظرفیت ها و نیازها را در خود دارد. از لجستیک قوی تولید، امکانات نرم افزاری و سخت افزاری، روابط بین الملل، پخش کننده بین المللی، ارتباطات گسترده و حرفه ای داخلی و خارجی، و همه این ها سبب می شود تا یک محصول در مقیاس بزرگ عرضه گردد.
وی عنوان کرد: شکل گیری کمپانی تنها چاره برون رفت و نجات سینمای ایران از یک اقتصاد و دایره کوچک عرضه و تقاضای صرفا داخلی است. ترکیبی از نگاه و تجربه سرمایه گذاری و رویکرد تجاری با التزام به شاخصه های فرهنگی و فکری کمک می نماید که سینمای ایران بالنده تر وموفق تر ظاهر شود.
رئیس سازمان سینمایی اظهار داشت: شناخت شما از قوانین و مقررات سبب می شود تا امنیت سرمایه شما بهتر و بیشتر تضمین شود. باآنکه تهیه کننده و کارگردان این ملاحظات و دغدغه ها را به صورت جدی دارند ولی هم افزایی شما هم سبب اطمینان خاطر بیشتر خودتان و امنیت سرمایه ها می شود.
خزاعی بیان نمود: بازار سینمای ایران به محصولات متنوع نیاز دارد. بر مبنای تقاضای جمعیت مخاطبان نسبت به تولید و تنوع آن فکر کنید در آن صورت اساسا محصول شما مورد استقبال جامعه هم قرار می گیرد. لازم است در حوزه های تولید آثار دینی، آثار دفاع مقدس و سینمای کمدی یا ژانرهای اکشن و وحشت و سینمای کودک و نوجوان سرمایه گذاری کنید و تمرکز سرمایه گذاری تان فقط روی آثار اجتماعی نباشد.
رئیس سازمان سینمایی اظهار داشت: رونق تولید و ایجاد اشتغال بخصوص در دوران پساکرونا و سال جاری مهم می باشد. این مهم با مشارکت شما و همراهی جدی بخش های خصوصی محقق خواهد شد. حیات سینِما به مشارکت جدی و فعالانه بخش های خصوصی است.
خزاعی با اشاره به اینکه بازار حوزه فرهنگ و سینِما درحال تغییر و تحول است تصریح کرد: با گسترش تعاملات با کشورهای منطقه، بازار سینمایی چین و جهان اسلام و ابعادی فراگیرتر و … اساسا ساختارهای موجود گرفتار تحول می شود.
رئیس سازمان سینمایی در انتها اظهار داشت: پیشنهاد می دهم برای کاهش ریسک در سرمایه گذاری و ایجاد امنیت بالاتر برای سرمایه تان حتما با شناخت و آگاهی از قوانین و مقررات اقدام نمائید.

1401/03/03
22:32:44
5.0 / 5
418
تگهای خبر: امنیت , تبلیغات , جشنواره , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
بازار مقاله MarketDoc
marketdoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار مقاله محفوظ است

بازار مقاله

فروش مقالات و کتب علمی