مسابقه تلویزیونی می تواند ابزار آموزش و ترویج مفاهیم باشد

مسابقه تلویزیونی می تواند ابزار آموزش و ترویج مفاهیم باشد به گزارش بازار مقاله طراح سوال مسابقه تلویزیونی «کار و پله»، اظهار داشت: مسابقه یکی از قالب های سرگرمی است که می تواند یکی از ابزارهای آموزش و ترویج مفاهیم با اثرگذاری بالا باشد.



سعید قوامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره هدف مسابقه «کار و پله» که با محور کارآفرینی روی آنتن سیما می رود، اظهار داشت: مسابقه یکی از قالب های سرگرمی است که می تواند یکی از ابزارهای آموزش و ترویج مفاهیم باشد و اثرگذاری بالایی هم داشته باشد. کار و پله هم با همین هدف طراحی شد که مسیر جدیدی را در زمینه آموزش مفاهیم کارافرینی برای مخاطب نوجوان بوجود آورد.

وی با اعلان اینکه یک سوال ما پیش از طراحی این مسابقه این بود که مهارت های نرم از چه زمانی باید به کارآفرینان آینده آموزش داده شود؟ اضافه کرد: این مفاهیم و مهارت ها باید در سن نوجوانی انتقال یابد یا جوانی. تجربه نشان داده است بسیاری از جوانان و افرادی که دارای تخصص هستند و در فضای آکادمیک تحصیل کرده اند زمانی که می خواهند وارد کار شوند به سبب نداشتن تجربه و مهارت های عملی گرفتار سرخوردگی می شوند. حتی به ناچار کشور را ترک می کنند و غم غربت را به جان می خرند تا بتوانند در راه زندگی خود تغییر دهند پس هرچقدر این آموزش ها سریع تر منتقل شود فرد زودتر می تواند در راه مورد نظر قرار بگیرد.

قوامی درباره خاصیت هایی که در طراحی سوالات به آنها توجه شده است، اظهار داشت: یک موضوع مهمی که ما به آن توجه کردیم بحث شکست است؛ بسیاری شکست خوردن در استارتاپ را امری حقیقی می دانند درحالیکه در فرهنگ کارآفرینی و استارتاپ ها مفهوم «شکست» برعکس است و تعداد شکست هایی که هر فرد در استارتاپ ها و کارآفرینی ها دارد نشان از تجربه آن فرد است که این یک خاصیت مهمی است که ما در مسابقه به آن می پردازیم.

طراح سوال مسابقه کار و پله به یکی از چالش ها در طراحی سوال هم اشاره نمود و افزود: مهم ترین چالش ما در راه طراحی سوالات این است که سوالات پاسخ غلط ندارد و همه گزینه ها باید دارای پاسخ صحیح باشد. این سختی طراحی سوال و حتی جواب را چند برابر بالا می برد تا پاسخ ها به شکلی درست و درست تر در امتداد هدف شرکت کننده باشد.

وی درباره گروه طراح سوال نیز اظهار داشت: ما ازیک گروه ۴ نفره از تخصص های مختلف در مراحل مختلف ایجاد و رشد کسب و کارهای نوپا در این مسابقه استفاده کردیم.

قوامی در بخش دیگر درباره اهمیت پرداختن به کارآفرینی، توضیح داد: این روزها که تب و تاب کارافرینی در جامعه بالا رفته است نیاز به چنین آموزش هایی بیشتر حس می شود؛ آموزش هایی که در قالب یک مسابقه تاثیر داشته باشد.

وی درباره استفاده از تجربیات افراد متخصص این حوزه نیز عنوان کرد: نسل حاضر که روی استارتاپ ها کار می کند و استارتاپ ها را جلو می برد نسل اولیه است که اساسا نسلی نیست که بتواند این فرهنگ استارتاپ ها را به بلوغ برساند ولی کسانی که قبلا در این راه قدم برداشته اند اساسا تجربه شان برای به بلوغ رساندن این حوزه و فعالیت کارآفرینی بسیار مهمست که ما در راه طراحی سوالات به این تجربه ها هم توجه داریم.

پخش مسابقه کار و پله به تهیه کنندگی یوسف بچاری که از شبکه دو سیما روی آنتن می رفت به سبب تغییر در سیاست های معاونت سیما فعلا متوقف شده است.



منبع:

1400/01/22
13:28:29
5.0 / 5
1031
تگهای خبر: آموزش , شركت , فضا , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
بازار مقاله MarketDoc
marketdoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار مقاله محفوظ است

بازار مقاله

فروش مقالات و کتب علمی