رییس هیات عامل ایدرو در بازدید از پروژه سیستم رانش واگن های مترو تاكید كرد:

لزوم انبوه سازی تولید واگن های قطار ملی

لزوم انبوه سازی تولید واگن های قطار ملی بازار مقاله: رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در بازدید از روند اجرای پروژه طراحی و تولید سیستم رانش واگن های مترو که با حضور رئیس جهاددانشگاهی انجام گرفت ابراز امیدواری کرد تا با تشکیل یک کنسرسیوم با همکاری بخش های فعال در تولید قطار ملی و کمک ایدور در تامین منابع مالی لازم، در فاز یک بتوانیم قرارداد تامین حداقل 105 واگن مترو را به امضا رسانده و فناوری کسب شده را به تولید انبوه برسانیم.



به گزارش بازار مقاله به نقل از ایسنا، مهندس محسن صالحی نیا، معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی، بامداد امروز (21 دی ماه) از روند اجرای پروژه طراحی و تولید سیستم رانش واگن های مترو در واحد علم و صنعت جهاددانشگاهی بازدید و در جریان آخرین اقدامات برای تولید قطار ملی قرار گرفتند.

رییس جهاددانشگاهی در این بازدید با اشاره به پروسه طراحی و تولید سیستم رانش واگن های مترو توسط پژوهشگران جهاددانشگاهی در پروژه تولید قطار ملی اظهار داشت: کار خوبی که در این پروژه شروع شده است نباید متوقف شود و با تولید انبوه واگن ها مترو می توانیم دانش و فناوری کسب شده را حفظ نموده و توسعه دهیم.

دکتر طیبی، پروژه تولید قطار ملی را از پروژه ها راهبردی کشور خواند و با اعلان اینکه جهاددانشگاهی در اجرای این پروژه ملی بعنوان مسئول طراحی و ساخت سیستم رانش واگن های مترو که بخش اصلی و فناورانه پروژه بوده فعالیت دارد اضافه کرد: با اجرای این پروژه به غیراز پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی و صرفه جویی ارزی در زمان هم صرفه جویی می شود و بجای آنکه حداقل 18 ماه در انتظار تولیدکننده چینی سیستم رانش بنشینیم، می توانیم ایرادات احتمالی را ظرف چند ماه برطرف کرده و واگن های تولیدی را به بهره برداری برسانیم.

وی همین طور در این مراسم تاکید کرد: باید مجموعه فناوری هایی را که در کشور تولید می نماییم تحت یک برند بزرگ همانند شرکت زیمنس آلمان درآوریم تا در آن صورت بتوانیم دانش فنی تولیدشده را تجاری سازی و به تولید انبوه برسانیم.

استقبال از توانمندی های جهاددانشگاهی در این حوزه

مهندس صالحی نیا نیز با استقبال از توانمندی های جهاددانشگاهی که در این بازدید ارائه شد اظهار داشت: باتوجه به نیازهای توسعه ای که در بخش حمل و نقل عمومی کشور وجود دارد امیدواریم باتوجه به این اقدامات بتوانیم در آینده ای نزدیک آرزوی مسئولان ارشد نظام و به خصوص مقام معظم رهبری را که همان تامین نیازهای زیرساختی و راهبردی کشور به دست تولیدکنندگان و پژوهشگران داخلی است، محقق نماییم.

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با اشاره به نقش سازمان گسترش و نوسازی (ایدرو) بعنوان بزرگ ترین پیمانکار عمومی در پیشبرد پروژه های ملی اظهار داشت: پیشنهاد من این است تا با تشکیل یک کنسرسیوم با همکاری بخش های فعال در تولید قطار ملی و کمک ایدور در تامین منابع مالی لازم در فاز یک بتوانیم قرارداد تامین حداقل ۱۰۵ واگن مترو را به امضا رسانده و فناوری کسب شده را به تولید انبوه برسانیم. از این مسیر دانش فنی حاصل شده با تولید انبوه می تواند به سوددهی برسد.

مهندس صالحی نیا در تشریح اقداماتی که ایدرو می تواند برای به سرانجام رسیدن این پروژه انجام دهد اظهار داشت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به نمایندگی از بخش سیاست گذار که همان وزارت صنعت، معدن و تجارت است از دو طریق می تواند در قاعده انبوه سازی اقدام نماید که موضوع اول ایجاد اطمینان و جلب حمایت کارفرما و سفارش دهنده پروژه همچون سازمان شهرداریها و دهیاری ها و یا مترو است که باید آنها اعتقاد و اطمینان لازم را به فناوری تولیدشده به دست آورند و مطمئن شوند که در زمان مناسب پروژه تحویل آنها می شود.

وی نقش دیگر این سازمان را در تامین منابع مالی لازم ذکر کرد و اظهار داشت: به ثمر رسیدن چنین پروژه هایی نیازمند پیش بینی قواعد مالی است و این سازمان می تواند بعضی از پروسه تامین مالی را برعهده گرفته و در کنار آن هماهنگی های لازم جهت فعالیت و مشارکت مالی بخش های دیگر همچون بانکهای مرتبط، معاونت علمی و فناوری و... را فراهم آورده و آنها را به یکدیگر متصل کند.

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) همین طور به موضوع پشتیبانی از تولیدکنندگان و فناوران داخلی نیز اشاره نمود و اظهار داشت: سایر کشورها هم اگر موفق شدند و نتیجه گرفتن، حاصل اطمینان به تولیدکنندگان و پژوهشگران خودشان بود.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، در ابتدای این بازدید مهندس حمید آب روشن، رئیس واحد علم و صنعت جهاددانشگاهی به تشریح فعالیت ها و توانمندی های این واحد جهاددانشگاهی پرداخت و مهندس محمد فرزی، مدیر پروژه نیز با اشاره به ابعاد طراحی و تولید سیستم رانش واگن قطار مترو اظهار داشت: طراحی و تولید سیستم رانش تا حالا بیش از ۸۴ درصد پیشرفت داشته که امیدواریم با همکاری سایر تولیدکنندگان تا ۲۲ بهمن ماه پروسه تولید سه واگن و تا آخر سال هفت واگن به پایان رسد.






1399/10/21
13:54:09
0.0 / 5
265
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
بازار مقاله MarketDoc
marketdoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار مقاله محفوظ است

بازار مقاله

فروش مقالات و کتب علمی