اختصاصی بازار مقاله؛

عضو انجمن جامعه شناسی: نباید از نقش رسانه در اقناع افكار عمومی غافل شویم

عضو انجمن جامعه شناسی: نباید از نقش رسانه در اقناع افكار عمومی غافل شویم به گزارش بازار مقاله عضو انجمن جامعه شناسی ایران اظهار داشت: نقش بی بدیل رسانه ها در اقناع افكار عمومی بسیار مهم و موثر است و برای مقابله با ویروس كرونا از این نقش نباید غافل شویم.


دکتر محمد علی طالبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: در موج اول شیوع ویروس کرونا با مصاحبه هایی که در رسانه ملی صورت گرفت، این برداشت به جامعه القا شد که کرونا ترس ندارد و همچون سرماخوردگی است پس این مبحث تاثیرات منفی زیادی در موج های بعد گذاشت.
وی اظهار داشت: همین طور تصورات نادرست دیگر همچون اینکه با گرم شدن هوا ویروس از بین می رود یا ویروس کودکان و جوانان را درگیر نمی کند سبب شد که فکر نماییم مرگ و بیماری ما را درگیر نخواهد کرد.
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور بیرجند با اعلان اینکه اقناع به مفهوم متقاعد کردن افکار عمومی، تبلیغاتی است که رسانه ها انجام می دهند گفت: در مرحله اول شیوع ویروس کرونا اگر تبلیغات درست انجام می شد مجبور به اصلاح تفکرات قبلی درباب رعایت پروتکل های بهداشتی نبودیم.
وی با اشاره به تاثیر و قدرت آخرین خبر در بحث اقناع کنندگی بیان کرد: هرچه مردم با آمار واقعی مواجه شوند بیشتر در معرض اقناع قرار می گیرند.
طالبی افزود: نیازمند این هستیم که نه در حد بزرگنمایی بلکه در حد واقعیت آمارهای درست بیان شود و به افراد فرصت فکر کردن به این آمارها داده شود تا این مساله منجر به کاهش بیماری شود.
وی تصریح کرد: از آنجائیکه رسانه ها در بحث اقناع شدن تاثیر دارند، چرخش نگاه رسانه ها به ویروس در موج های مختلف می تواند برای بلندمدت منجر به عدم اعتماد شود پس نبود اعتماد کارایی رسانه را از بین می برد و گرفتار کاهش سرمایه اجتماعی می کند.
این جامعه شناس با اعلان اینکه علاوه بر رسانه، آموزش و پرورش و خانواده ها نیز در اقناع افکار عمومی نقش مهمی دارند اظهار داشت: اعضای خانواده می توانند با آماده کردن شرایط برای گفت و گو در میان خود همدیگر را متقاعد کنند.
وی اظهار داشت: افراد جوان تر می توانند ضمن رعایت مسایل بهداشتی، خانواده را آگاه کنند و باتوجه به اطلاعاتی که به روز می شود اعضای دیگر را در جریان آخرین تغییرات این ویروس بگذارند.
طالبی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی نباید بهانه ای برای رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی باشد اضافه کرد: باتوجه به هزینه های بالای درمان بیماری کرونا و بستری شدن در بیمارستان ها با شرایط فعلی باید جامعه قانع شود که راه رهایی از هزینه های کمرشکن درمان، رعایت مسایل بهداشتی و پروتکل های اعلامی است.
وی همین طور بر لزوم تغییر سبک زندگی و رفتار اجتماعی در وضعیت موجود اصرار کرد و اظهار داشت: مردم باید قبول کنند رفت و آمدهای خانوادگی به شکل گذشته باتوجه به شب های بلند زمستان باید تعطیل شود.
مدرس دانشگاه اضافه کرد: همین طور ایستادن در صف های مختلف باید اصلاح گردد ولی متاسفانه هنوز جامعه نتوانسته افراد را قانع کند برای اینکه بسیاری از افراد هنوز دغدغه بیماری را ندارند و برعکس در بعضی اینقدر این دغدغه ها افزایش یافته که آرامش روانی جامعه را بر هم زده است.
وی گفت: رسانه، خانواده و آموزش و پرورش بعنوان عواملی که در تمامی خانه ها وجود دارد وسیله اقناع افکار عمومی در رعایت پروتکل های بهداشتی است و مشکلات اقتصادی هم باید مد نظر دولت باشد که افراد دغدغه و بهانه ای برای رعایت نکردن مسایل بهداشتی نداشته باشند.



منبع:

1399/08/19
16:24:21
5.0 / 5
1504
تگهای خبر: آموزش , تبلیغات , دانشگاه , علم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
بازار مقاله MarketDoc
marketdoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار مقاله محفوظ است

بازار مقاله

فروش مقالات و کتب علمی