حمایت مالی از هنرمندان فرانسه در بحران كرونا

حمایت مالی از هنرمندان فرانسه در بحران كرونا به گزارش بازار مقاله یك مركز هنری در فرانسه با صدور فراخوانی از هنرمندان دعوت كرده است آثار خود در مورد وضعیت اضطراری بحران كرونا را عرضه كنند تا زمینه ای برای حمایت مالی از هنرمندان فراهم گردد.



روزنامه هنر در گزارشی در این خصوص نوشت: این مركز تحت عنوان Frac Nouvelle-Aquitaine MÉCA در شهر بوردوی فرانسه ۲۰ برنده از میان شركت كنندگان انتخاب و به هر یك ۲ هزار یورو پرداخت می كند تا بتوانند كارشان را گسترش دهند.

«كلر ژاكوت» (Claire Jacquet) مدیر این مركز اظهار داشت: ما می خواهیم به این دوره بسیار دشوار برای هنرمندانی كه بسیاری شان از منابع مالی برخوردار نیستند، واكنش نشان دهیم، چونكه هم اكنون فروشی در نگارخانه ها صورت نمی گیرد و هنرمندان نمی توانند نمایشگاه برگزار كنند.

وزارت فرهنگ فرانسه و مسؤلان منطقه نوول آكیتن (Nouvelle-Aquitaine) از این ابتكارعمل حمایت مالی می كنند.

هنرمندان باید تا ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) آثارشان را در چارچوب نقاشی، فیلم، عكس، مجسمه یا آثار مكتوب ارسال نمایند.

قرار است اواخر ماه جاری میلادی اسامی برندگان اعلام و مبالغ درنظر گرفته شده به برندگان اهدا شود.

ژاكت اظهار داشت: ما تا این لحظه و در جریان این بحران سلامت، به جز هنرمندان، به خبرنگاران، اندیشمندان، دانشمندان و سیاستمداران بسیار گوش دادیم و به صدای هنرمندان هم بعد از این دوره بحران باید اهمیت داده شود.

وی اضافه كرد: آنها باید به ما كمك كنند به ورای این موضوعات حساس بنگریم و دریابیم كه چرا حالا در این وضعیت هستیم. همینطور آثار هنری منعكس می كند كه چطور ارزش ها و روش های اندیشیدن دیگر همچون گذشته نیست.

وزارت فرهنگ فرانسه همینطور یك بخش حمایتی برای كمك به سازمان دهندگان جشنواره هایی كه با خطر لغو یا تعویق مواجهند، راه اندازی كرده است.

شیوع ویروس كرونا از زمانی كه در جهان جان گرفت، هنر را هم تحت تأثیر قرار داد و با سرایت به كشورهای مختلف، مسؤلان هنری را برآن داشت موزه ها و مراكز فرهنگی را برای پیشگیری از گسترش هرچه بیشتر بیماری، تعطیل كنند.

این بیماری نخست از چین موجودیت یافت و سپس به دیگر نقاط دنیا همچون كشورهای اروپایی، آسیایی و آمریكایی سرایت كرد. ایتالیا نخستین كشور در اروپا و دومین كشور بعد از چین بود كه بیشتر از سایر كشورها تحت تأثیر این ویروس قرار گفت و درپی اعلام وضعیت فوق العاده در ایتالیا، موزه ها و میراث فرهنگی این كشور تعطیل شد.

تصمیم ایتالیا درمورد لغو رویدادهای فرهنگی بدان معناست كه برگزاری نمایشگاهی از آثار رافائل نقاش دوره رنسانس ایتالیا به مناسبت پانصدمین سال مرگ وی، فعلا منتفی است. قرار بود این نمایشگاه تا ۲ ژوئن (۱۳ خرداد ۹۹) دایر باشد.

امسال، دو سالانه معماری ونیز به جای ۶ ماه، ۳ ماه برگزار می گردد. مراسم گشایش این دو سالانه از ۲۳ می (۳ خرداد ۹۹) به ۲۹ اوت (۸ شهریور ۹۹) موكول شد. تاریخ اختتامیه این دو سالانه هم ۲۹ نوامبر (۹ آذر ۹۹) اعلام شده است.

در آلمان هم بنیاد میراث فرهنگی پروسیان (Prussian) اعلام نمود موزه های دولتی برلین از ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) تا ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین ۹۹) تعطیل می باشد. همینطور كاخ ها و منازل مجلل در برلین و برندنبورگ بسته است و یازدهمین دو سالانه برلین به حال تعلیق درآمده است.

موزه های فرانسه هم هم راستا با ممنوعیت تجمعات بیشتر از ۱۰۰ نفر در این كشور، تا اطلاع ثانوی بسته اند. این موزه ها و اماكن شامل موزه لوور، موزه اورسی، موسسه فرهنگی – هنری پمپیدو و گراند پله یا كاخ بزرگ پاریس و كاخ ورسای است. نمایشگاه هایی كه قرار بود در ماه های مارس و آوریل (اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹) برگزار شود، به زمان دیگری موكول شده است.

موزه لوور كه پربازدیدترین موزه جهان است، اعلام نموده كه تنها افرادی كه بلیط آنلاین رزرو كرده اند، حق ورود به این موزه را دارند. بهای بلیط های خریداری شده این موزه از قبل، پس داده می شود.

https: //www.theartnewspaper.com/news/french-organisations-create-artists-funds-and-support-for-summer-festivals


1399/01/24
15:07:56
5.0 / 5
3370
تگهای خبر: آنلاین , جشنواره , دانشمند , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
بازار مقاله MarketDoc
marketdoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار مقاله محفوظ است

بازار مقاله

فروش مقالات و کتب علمی