در خانه نوآوری تعلیم و تربیت؛
رویداد نوآوری تكانش برای حل مسائل تعلیم و تربیت
به گزارش بازار مقاله رویداد تكانش: توسعه كارآفرینی و نوآوری آموزشی بعنوان یكی از مهمترین رویدادهای حوزه تعلیم و تربیت در ایام 28 و 29 آذرماه در تهران انجام می شود.
به گزارش بازار مقاله به نقل از مهر، خانه نوآوری تعلیم و تربیت، مركزی مردم نهاد برای حل مسائل نظام تعلیم و تربیت، پرورش نیروی انسانی خبره در این حوزه و شبكه سازی فعالان تعلیم و تربیت در این حوزه است كه مبادرت به برگزاری رویداد «تَكانِش» به منظور نوآوری برای حل مسائل تعلیم و تربیت كرده است. در این رویداد دو روزه، افراد ایده ها و مسئله های خودرا برای حل مسائل نظام آموزشی كشور مطرح می كنند و با افراد همفكر خود، تیم می سازند. این تیم ها با همراهی منتورهای رویداد، چاره ای نوآورانه برای مسئله خود می یابند و آنرا توسعه می دهند. درانتها رویداد، خروجی تیم ها توسط داوران ارزیابی می شود و تیم های برتر، مورد حمایت و راهبری خانه نوآوری تعلیم و تربیت قرار می گیرند. مخاطب اصلی این رویداد دانشجویان و طلبه ها و افرادی هستند كه بیشتر از دو سال از فارغ التحصیلی شان نگذشته و دغدغه تحول نظام آموزشی و مسائل تعلیم و تربیت دارند و می خواهند با نظر متخصصان این عرصه و با همكاری افراد هم فكر خود در جهت حل مسائل حوزه تعلیم و تربیت گام بردارند. افراد جهت شركت در این رویداد نیازی به ایده یا مسئله قبلی ندارند و اگر در فضای آموزش فعال می باشند و دغدغه مسائل تربیتی دارند كافی است تا با شركت در این رویداد با ایده ها و مسائل دیگران آشنا گردند و در صورت علاقه مندی به آنها بپیوندد و با یكدیگر برای حل مسأله تلاش كنند. اهمیت كار تیمی و ایده پردازی برای این رویداد بمراتب مهم تر از داشتن ایده اولیه است. درانتها رویداد بعنوان خروجی از تیم ها خواسته می شود یك ارائه را اجرا كنند. این ارائه باید شامل شرح روشن مسأله، شرح ابعاد مسأله، شرح دقیق چاره، بیان مبانی و همین طور طراحی چاره، شرح مدل كسب و كار (در صورت نیاز) و بیان اهداف درنظر گرفته شده، بیان نیازها و معرفی تیم باشد. رویداد تكانش: توسعه كارآفرینی و نوآوری آموزشی در ایام پنجشنبه و جمعه، ۲۸ و ۲۹ آذرماه برگزار می گردد و از تیم های منتخب با اختصاص فضای كار، دوره های آموزشی، رهیاران تخصصی، شبكه ارتباطی، فرصت ارائه به سرمایه گذاران و ذی نفعان حمایت می شود. در این دوره رهیارانی (منتورها) همچون حسین غفاری در حوزه های مختلف آموزش علوم انسانی، محمدرضا ذاكری در حوزه فناوری اطلاعات و مدیریت تیم، محمدرضا حشمتی در حوزه سیاستگذاری توانمندسازی معلمان و ارتقای آموزش و پرورش در مناطق محروم و مجتبی همتی فر در حوزه پژوهشگری تربیتی و سیاست پژوهی و تربیت در دوره كودكی، مهدكودك و طراحی اردو در حوزه های مختلف آموزشی به علاقمندان و دانشجویان و طلبه ها كمك می كنند. همین طور سیدمرتضی یزدان پرست در حوزه ایده پردازی و ساخت و انتشار بازی و رسانه، محمد جواد فروزان نژاد در حوزه ارائه و سخنرانی، ابراهیم راستان در حوزه انسان شناسی و تربیت دینی و فلسفه تعلیم و تربیت، احمدرضا اعلایی در حوزه های كودك، تربیت دینی آموزش پروژه محور و تعامل با خانواده ها به ایده پردازان راهنمایی می دهند. علاوه بر فعالان و دانشجویان حوزه آموزش افراد با زمینه های كسب و كار، فنی و برنامه نویسی و طراحی و گرافیك كه دغدغه نظام آموزشی را دارند نیز می توانند در این رویداد شركت نمایند. این رویداد با هدف «شناسایی، توان مندسازی و شبكه سازی جوانان برای شناسایی و حل مسائل تعلیم و تربیت بر اساس ارزش های اسلامی و بومی» طراحی شده و اجرا می شود. شركت كنندگان در چارچوب تیم های ۴ تا ۶ نفره سازماندهی خواهند شد و قالب های چاره می تواند به صورت نرم افزار (وب، اپلیكیشن، نرم افزارهای تحلیل گر و …)، رسانه (بازی كامپیوتری، شبكه های اجتماعی، كتاب، كتاب صوتی، برنامه تلویزیونی، پویانمایی، فیلم و... )، برنامه های آموزشی (برنامه درسی، اردو، بازی های گروهی، كارسوق، روش های یاددهی - یادگیری و... )، ابزار و وسایل فیزیكی (وسایل كمك آموزشی، اسباب بازی، وسایل كارگاهی و... ) و سیاستگذاری (طراحی الگو، طراحی نظام، طراحی سیاست و... ) باشد. این رویداد نوآوری معیارهای داوری دارد كه همچون می توان به معیارهای توجیه پذیری اقتصادی (داشتن مدل كسب و كار قابل دفاع)، مسئله یابی صحیح (تمركز بر مسائل دارای اولویت)، چاره صحیح، اثربخش و كارآمد (حل كننده بودن مسأله مد نظر، كارایی بالا در حل مسأله)، تیم مناسب (متناسب بودن تخصص و تجربه اعضای تیم با نیازهای چاره ارائه شده)، اتكای مسأله و چاره بر مبانی وحیانی (استفاده صحیح و دقیق از گزاره های وحیانی در شناخت مسأله و طراحی چاره مسأله) اشاره نمود. معیار اتكای مسأله و چاره بر مبانی وحیانی (استفاده صحیح و دقیق از گزاره های وحیانی در شناخت مسأله و طراحی چاره مسأله) بعنوان معیار ویژه با امتیاز مثبت در نظر گرفته می شود. بعد از داوری، تیم های منتخب در پروسه پذیرش شركت كرده و در صورت برگزیده شدن از حمایت تا سقف ۱۰ میلیون تومان طی مدت سه ماه و برمبنای شرایط اعلام شده بهره مند خواهند شد. این شرایط شامل استقرار در خانه نوآوری تعلیم و تربیت با امكان استفاده از میز كار، اینترنت و فضاهای اشتراكی نظیر اتاق جلسه، شركت در دوره های آموزشی خانه نوآوری تعلیم و تربیت برای كمك به تیم ها به منظور حل مسأله شان، بهره مندی از همراهی منتورهای باتجربه و به همراه امكان استفاده از شبكه ارتباطی خانه نوآوری تعلیم و تربیت و فراهم كردن فرصت ارائه به سرمایه گذاران و دی نفعان است.
منبع: بازار مقاله
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب