به صورت بی كلام؛

عكسی از یك كهكشان با موسیقی ترجمه شد!

عكسی از یك كهكشان با موسیقی ترجمه شد! به گزارش بازار مقاله ناسا یكی از تصاویر هابل را به وسیله یك قطعه موسیقی بی كلام ترجمه كرده است.


دریافت 8 MB
به گزارش بازار مقاله به نقل از ساینس آلرت، جهان مكان عظیمی مملو از سیارات و معماهای حل نشده است. علاوه بر آن باید سكوت را هم به خصوصیت های جهان اضافه نماییم.
مولكول های هوای زمین به ساكنان آن كمك می كنند صداها را بشنوند اما در فضای بین ستارگان سكوت عمیقی حكمفرما ست. این درحالی است كه ناسا تلاش دارد راهی برای ایجاد صوت در این فضا ایجاد كند. بدین منظور ناسا یك تصویر تلسكوپ فضایی هابل را بدون كلام صدا گذاری (Sonification)كرده است. این فرایند در حقیقت استفاده از صوت بدون كلام برای انتقال یا درك اطلاعات است. به عبارت دیگر ناسا تصویر مذكور را به وسیله موسیقی بی كلام ترجمه كرده است.
دوربین شماره ۳ هابل در آگوست ۲۰۱۸ این تصویر را ثبت كرده است و كارمندان ناسا آنرا به علت وجود كهكشان های مختلف پراكنده «صندوقچه گنج كهكشانی» نام گذاری كرده اند.
ناسا درباره این تصویر توضیح می دهد: چند ستاره نزدیك زمین در جلو زمینه عكس می درخشند و از جانب دیگر كهكشان های خوشه ای عظیم در مركز تصویر هستند. بدین سان تركیبی ایده آل از هزاران كهكشان به وجود می آید كه همه آنها به وسیله یك نیروی گرانش در كنار هم نگه داشته شده اند.
به هرحال این تصویر زیبا حالا به یك قطعه موسیقی عجیب تبدیل گشته است.
به گفته محققانی كه صداگذاری بی كلام این تصویر را انجام داده اند، اماكن و عناصر تصویر اصوات مختلفی به وجود می آورند.
ستارگان و كهكشان های متراكم با اصوات كوتاه و واضح نشان داده شده اند. از جانب دیگر كهكشان های مارپیچ هم نت های صوتی پیچیده تر و طولانی تری دارند.
ناسا درباره این عكس و صداگذاری آن می نویسد: زمان از چپ به راست جریان دارد و فركانس صوت از پایین به بالا (۳۰ تا هزار هرتز) تغییر می كند.

1397/12/20
14:28:51
5.0 / 5
4601
تگهای خبر: دوربین , فرم , فضا , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
بازار مقاله MarketDoc
marketdoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار مقاله محفوظ است

بازار مقاله

فروش مقالات و کتب علمی