محمدجواد لاریجانی:

كم توجهی به تحقیقات در كشور

كم توجهی به تحقیقات در كشور به گزارش بازار مقاله رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی كشور اظهار داشت: تحقیقات در كشور ما مظلوم ترین بخش به حساب می آید.



به گزارش بازار مقاله به نقل از مهر، محمدجواد لاریجانی عصر امروز در جلسه رونمایی از سامانه مدیریت یك پارچه مراكز پردازش سریع در وزارت علوم اظهار داشت: تحقیقات در كشور ما مظلوم ترین بخش است و هر زمان كه بودجه كم می آید از بودجه پژوهشی و تحقیقاتی كاسته می گردد.
وی اضافه كرد: اما با همین بودجه های اندك هم كارهای بسیار زیادی در كشور صورت گرفته و با مدیریت صحیح می توانیم فعالیت های مفید و بیشتری را انجام دهیم.
رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی كشور تصریح كرد: مجموعه تحقیقاتی سرن حجم عظیمی از تحقیقات و داده ها را به ما می دهد ازاین رو نیاز داریم كه با استفاده از پردازش سریع از این نوع داده ها استفاده كنیم.
لاریجانی ادامه داد: روش های معادلات محاسباتی راه میان بر به حساب می آید و این امر انقلاب بزرگی را در علم به وجود آورده است.
وی اضافه كرد: توان محاسباتی، ادغام توان محاسباتی و تولید بستر شبكه اتصالی سه موضوعی است كه در كشور به آن نیاز داریم.
وی تصریح كرد: در حوزه ادغام توان محاسباتی پروژه هایی در دست انجام است كه امیدواریم با تخصیص اعتبارات بتوانیم پروژه ها را به سرانجام برسانیم.
رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی كشور تصریح كرد: باید بستری را فراهم كنیم تا مراكز علمی و دانشگاهی را از نظر اطلاعات و توان محاسباتی به متصل نزدیك كنیم.
 

1396/08/24
21:51:01
5.0 / 5
5324
تگهای خبر: پژوهش , تحقیق , علم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
بازار مقاله MarketDoc
marketdoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار مقاله محفوظ است

بازار مقاله

فروش مقالات و کتب علمی