وزیر آموزش و پرورش تاكید كرد؛
لزوم ثبت دقیق اطلاعات دانش آموزان در سامانه رصد و پایش لطمه های اجتماعی
به گزارش بازار مقاله، وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اولویت داشتن موضوع لطمه های اجتماعی در نظام تعلیم و تربیت، اظهار داشت: اجرای دقیق نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) و ثبت صحیح داده ها در سامانه رصد و پایش، شرط اصلی اثربخشی مداخلات تربیتی و پیشگیرانه در مدارس است.
علیرضا کاظمی وزیر آموزش وپرورش، بامداد امروز، یکشنبه ۳۰ آذرماه در جلسه ستاد راهبری نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) که با حضور جمعی از اعضاء شورای معاونان، مدیران ستادی و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها بصورت حضوری و برخط برگزار گردید، با تقدیر از تلاشهای انجام شده در حوزه مراقبت اجتماعی دانش آموزان، بر ضرورت انسجام، دقت و هم افزایی بیشتر دستگاهها و بخش های مختلف آموزش و پرورش تاکید کرد.
وی ضمن اشاره به اینکه «آسیب های اجتماعی یکی از مهم ترین دغدغه های مدیریتی کشور است»، اضافه کرد: اگر بتوانیم با اقدامات درست، حتی یک دانش آموز را از لطمه نجات دهیم، این کار برای دنیا و آخرت ما کفایت می کند. نگاه ما در آموزش وپرورش، نگاه تربیتی و پیشگیرانه است و مدرسه باید کانون اصلی این کارها باشد.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم تکمیل مرحله غربالگری در استانها، اظهار داشت: حال زمان ورود جدی به مرحله مداخله و اقدامات پیشگیرانه است و مدیران کل باید وضعیت غربالگری استان خودرا بصورت شفاف ارائه نمایند تا هم تصویر روشنی از شرایط موجود داشته باشیم و هم بتوانیم تصمیمات دقیق تری اتخاذ نماییم.
کاظمی، ثبت دقیق اطلاعات در سامانه رصد و پایش لطمه های اجتماعی را یکی از چالش های جدی دانست و اشاره کرد: مدیران مدارس، معاونان و مشاوران باید با نهایت دقت، وضعیت دانش آموزان را در سامانه ثبت کنند. هرگونه بی مبالاتی در این زمینه، برنامه ریزی های بعدی را با مشکل مواجه می کند.
وی ضمن اشاره به ضرورت ارایه گزارش های دقیق از اقدامات انجام شده در حوزه مداخله، اظهار داشت: ضروری است مشخص شود چه تعداد از دانش آموزان در مدرسه، مراکز مشاوره و یا با ارجاع به سایر دستگاهها خدمات دریافت کرده اند و چه تعداد بازهم نیازمند رسیدگی هستند. این گزارش ها باید شفاف، مستند و قابل ارایه در سطوح عالی مدیریتی کشور باشد.
وزیر آموزش و پرورش همین طور بر تقسیم کار درون دستگاهی و برون دستگاهی تاکید کرد و اظهار داشت: رویارویی با لطمه های اجتماعی فقط وظیفه یک اداره کل یا یک بخش خاص نیست؛ همه معاونت ها، تشکل های دانش آموزی و بخش های مختلف آموزش و پرورش باید سهم و نقش مشخص خودرا در اقدامات پیشگیرانه ایفا کنند.
کاظمی ضمن اشاره به اجرای برنامه های پیشگیرانه در مناطق هدف، اضافه کرد: اقدامات فرهنگی و تربیتی باید مدرسه محور باشد و اثر آن در محیط واقعی مدرسه دیده شود، نه فقط در برنامه های نمایشی و عمومی. شعار ما برگشت به مدرسه و تقویت نقش آن بعنوان محور اصلی تربیت است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، کاظمی در انتها ضمن تقدیر از استان هایی که در اجرای سامانه رصد و پایش و تکمیل پروسه غربالگری عملکرد مطلوبی داشته اند، اشاره کرد: وضعیت کلی قابل قبول است، اما نباید به شرایط موجود قانع باشیم و باید برای دستیافتن به پوشش صددرصدی و افزایش دقت آماری تلاش نماییم.
منبع: مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش
به اجمال، نگاه ما در آموزش وپرورش، نگاه تربیتی و پیشگیرانه است و مدرسه باید کانون اصلی این کارها باشد.
وزیر آموزش و پرورش با تکیه بر لزوم تکمیل مرحله غربالگری در استانها، عنوان کرد: حال زمان ورود جدی به مرحله مداخله و اقدامات پیشگیرانه است و مدیران کل باید وضعیت غربالگری استان خودرا به طور شفاف ارایه نمایند تا هم تصویر روشنی از شرایط موجود داشته باشیم و هم بتوانیم تصمیمات دقیق تری اتخاذ نماییم.
کاظمی، ثبت دقیق اطلاعات در سامانه رصد و پایش لطمه های اجتماعی را یکی از چالش های جدی دانست و اشاره کرد: مدیران مدارس، معاونان و مشاوران باید با نهایت دقت، وضعیت دانش آموزان را در سامانه ثبت کنند. هرگونه سهل انگاری در این حوزه، برنامه ریزی های بعدی را با مشکل مواجه می کند.
وی ضمن اشاره به ضرورت ارائه گزارش های دقیق از اقدامات انجام شده در عرصه مداخله، عنوان کرد: لازم است مشخص شود چه تعداد از دانش آموزان در مدرسه، مراکز مشاوره و یا با ارجاع به سایر دستگاهها خدمات دریافت کرده اند و چه تعداد بازهم نیازمند رسیدگی هستند.
منبع: بازار مقاله
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان بازارمقاله در مورد این مطلب