شناسایی ژن در رابطه با تولید پروتئین های ضد التهابی

شناسایی ژن در رابطه با تولید پروتئین های ضد التهابی بازار مقاله: ایسنا نوشت: محققان استرالیایی یك ژن جدید را شناسایی كرده اند كه این ژن نقش مهمی در تولید پروتئین های ضد التهابی دارد.

محققان امیدوارند كه كشف این مكانیزم ژنتیكی ناشناخته، به آنها در درمان انواع بیماری ها همچون سرطان و دیابت كمك خواهد نمود. نام این ژن "C6" است و محققان آن را "مهاركننده تكاملی محافظت كننده از واكنش ضد ویروسی طبیعی"(evolutionarily-conserved inhibitor of the innate antiviral response) نامیده اند.
فرض محققان بر این است كه این ژن خاص همراه با "همولوگ ها"(homologs) كه در خیلی از گونه های حیوانی شناسایی شده اند، بیش از 500 میلیون سال قبل هم وجود داشته اند. این مطالعه جدید نشان داده است كه این ژن نقش مهمی در تعدیل مسیرهای نشانه گذاری سیستم ایمنی ما دارد.
"كامرون استوارت"(Cameron Stewart) یكی از محققان "سازمان پژوهش های علمی و صنعتی همسود" استرالیا اظهار داشت: سیستم ایمنی بدن ما پروتئین هایی به نام "سیتوكین "(cytokines) كه به تقویت سیستم ایمنی كمك می نماید را تولید می كند و از تكثیر ویروس ها و سایر پاتوژن ها جلوگیری می كند. ژن C6 این فرایند را با تعویض تولید سیتوكین های خاص تنظیم می كند.
نام كامل این ژن" C6orf106 "است كه نشان دهنده موقعیت ژن در ژنوم انسان است. محققان هم بنابراین نام این ژن را C6 نامیدند. این كشف كمك می نماید تا درك محققان از سیستم ایمنی بدن ما بیشتر شود و سبب توسعه درمان های جدید و هدفمند هم می گردد.
این مطالعه در مجله" Journal of Bioligical Cgemistry" منتشر گردید.

1397/04/12