مدیران و نویسندگان مجلات علوم انسانی در دیدار با معاون مطبوعاتی چه گفتند؟

مدیران و نویسندگان مجلات علوم انسانی در دیدار با معاون مطبوعاتی چه گفتند؟ بازار مقاله: نویسندگان و مدیران نشریات حوزه علوم انسانی در جلسه با معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن طرح مسائل موجود، به بیان دغدغه ها و پیشنهادات خود همچون لزوم بازگشت مرجعیت فکری و برنامه ریزی برای استقلال اقتصادی و فکری نشریات حوزه علوم انسانی پرداختند.


به گزارش بازار مقاله به نقل از خبرگزاری ایرنا از معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی، در ادامه سلسله نشست های هم اندیشی با مدیران رسانه ها، معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی، میزبان شماری از نویسندگان و مدیران رسانه های حوزه علوم انسانی در محل «باغ زیبای» این وزارتخانه بودند.
نویسندگان و مدیران نشریات حوزه علوم انسانی در این نشست، ضمن طرح مسائل موجود، به بیان دغدغه ها و پیشنهادات خود پرداختند.

لزوم بازگشت مرجعیت فکری و برنامه ریزی برای استقلال اقتصادی و فکری نشریات حوزه علوم انسانی، توزیع عادلانه یارانه های حمایتی و تسهیل گریِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تامین کاغذ و دیگر ملزومات مورد نیاز مجلات، فعال شدن رسانه ملی در اطلاع رسانی و تشویق مردم به مطالعه مجلات حوزه علوم انسانی، تمهیدات معاونت مطبوعاتی برای برگزاری کارگاه های آموزشی و به کارگیری مشاوران برای آموزش مدلهای جدید بازاریابی، لزوم برنامه ریزی های بلندمدت و میان مدت برای ایجاد تحولات کیفی و کمی در زمینه رسانه های علوم انسانی، افزایش حمایت های دولتی درجهت تقویت و بهینه سازی چرخه تولید تا توزیع نشریات، ضرورت توجه بیشتر به تولیدات شاخصِ رسانه ای و لزوم استعدادیابی برای ارتقای جایگاه نشریات حوزه علوم انسانی، ازجمله نکات مطرح شده از طرف نویسندگان و مدیران نشریات حاضر در این جلسه بود.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از شنیدن سخنان حاضرین، از محتوا، ساختار و منابع انسانی به عنوان سه سطح عملیاتیِ معاونت مطبوعاتی در زمینه رسانه ها نام برد و ضمن اشاره به ماده (۲) قانون مطبوعات، اظهار داشت: یکی از سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه محتوا، تحقق عینی ماده ۲ قانون مطبوعات است که در آن بر رسالت رسانه ها در نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید گردیده است.
فرشاد مهدی پور در همین رابطه ضمن اشاره به این که طی ماه های اخیر سعی شده است حوزه های محتوایی رسانه ها شناسایی و تقویت شوند، اظهار داشت: تشکیل جلسات مشورتی با مدیران نشریات در زمینه های مختلف برای رسیدن به این مهم صورت گرفته است.

وی حفظ جایگاه نشریات در سبد فرهنگی جامعه را ضروری دانست و ضمن اشاره به این که مطابق نظرسنجی ها مردم هنوز هم بخش قابل توجهی از اطلاعات مورد نیاز خودرا از رسانه های رسمی دنبال می کنند، اضافه کرد: برآورد من این است که بعد از دوران کرونا، رجعتی به رسانه های مکتوب صورت می گیرد و نشریاتی که محل تفکر هستند، حتما احیاء خواهند شد.
معاون مطبوعاتی، اصالت رسانه را در تولید محتوا دانست و با تکیه بر نقش موثری که رسانه های محتوامحور در جریان سازی ها دارند، تصریح کرد: تکلیف ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم تقویت حوزه محتوا است.
مهدی پور بحران مخاطب و رسانه را بسیار ریشه دارتر از مسئله کاغذ و گسترش فضای مجازی دانست و اضافه کرد: رسانه های کشور در دهه ۷۰ هم گرفتار مسائل اینچنینی بوده اند و از این جهت ما نباید در مسئله یابی گرفتار انحراف شویم.

محمد قوچانی (مدیر مسئول نشریه آگاهی نو)، متین محجوب (سردبیر نشریه اندیشه آینده)، رضا خجسته رحیمی (سردبیر ماهنامه اندیشه پویا)، مرتضی منتظری (سردبیر نشریه ترجمان)، مهدی مظفری نیا (سردبیر دوماهنامه سوره)، حامد زارع (سردبیر نشریه سیاست نامه)، روح الامین سعیدی (سردبیر نشریه عصر اندیشه)، بهزاد جامه بزرگ، (سردبیر ماهنامه فرهنگ امروز)، آذر ارکانی (سردبیر ماهنامه قلم یاران)، سید علی میرفتاح (مدیر مسئول هفته نامه کرگدن)، سیدمحمد مهدی طباطبائی (مدیرمسئول ماهنامه نسیم بیداری)، علی میرزایی (مدیرمسئول فصلنامه نگاه نو) و رضا منتظری (مدیرکل فرهنگی خبرگزاری مهر)، ازجمله مهمانان حاضر در این جلسه ۲ ساعته بودند.


منبع:

1401/06/15
08:55:29
5.0 / 5
397
تگهای خبر: آموزش , فضا , مجازی , مطالعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
بازار مقاله MarketDoc
marketdoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار مقاله محفوظ است

بازار مقاله

فروش مقالات و کتب علمی