مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران:

دو هزار و 500 نفر در جشنواره الحافظون شركت كردند

دو هزار و 500 نفر در جشنواره الحافظون شركت كردند به گزارش بازار مقاله مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ از استقبال مردم تهران برای حضور در جشنواره تخصصی الحافظون اطلاع داد و اظهار داشت: حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر از بسیجیان و مردم تهران در این دوره از مسابقات شرکت کردند.



رحیم قربانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا در تشریح این خبر اضافه کرد: به علت برگزاری مسابقه به شیوه مجازی شاهد شور و شوق شرکت کنندگان در مقایسه با مسابقات حضوری نبودیم ولی برگزاری این مسابقه در فضای مجازی تجربه خوبی بود تا از این فضا بیشترین بهره را ببریم و بتوانیم برنامه ریزی های ویژه ای را برای برگزاری مسابقات در فضای مجازی داشته باشیم.

وی افزود: جشنواره تخصصی الحافظون از هفته بسیج شروع شده و شامل سه مقطع سنی زیر هفت سال، هشت تا ۱۶ سال و ۱۷ سال به بالا می شود که برگزیدگان زیر هفت سال مشخص شده و مرحله اول دو مقطع دیگر انجام شده و راه یافتگان به مرحله نهایی هم مشخص شده اند و مرحله نهایی این جشنواره هفته آینده برگزار می گردد.

قربانی اضافه کرد: این مسابقه همه ساله در جهت نشر و گسترش فرهنگ حفظ قرآن در بین بسیجیان تهران برگزار می گردد که تا کنون هفت دوره از آنرا پشت سر گذاشته ایم.

عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت افزود: این مسابقه در دو مقطع خواهران و برادران و در رشته های حفظ ۲۰ سوره، یک جزء، سه جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم برگزار می گردد که سال جاری به علت شرایط کرونایی و عدم امکان برگزاری حضوری جشنواره در مراحل ناحیه ای و منطقه ای برنامه ریزی هایی صورت گرفت تا به صورت مجازی برگزار گردد.

قربانی افزود: جشنواره الحافظون از ۲۲ آبان مصادف با سالگرد تاسیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ به صورت مجازی آغاز و مقرر شد مرحله اول آن تا هفته بسیج ادامه داشته باشد که تابحال مرحله مقدماتی و نهایی این رشته ها برگزار شده و از هر رشته در مقطع خواهران و برادران کسانی که حائز نمرات بالاتر شدند به مرحله نهایی راه یافتند و از هر رشته در حدود ۲۰ نفر توانستند در مرحله نهایی شرکت نمایند.

نایب ریئس هیات مدیره اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت اضافه کرد: مرحله نهایی این دوره از مسابقات طی روزهای ۲۴ تا ۲۶ آذر به شکل مجازی و به صورت تصویری با حضور داوران برگزار و برگزیدگان آن مشخص می شوند.

قربانی اظهار داشت: سازمان قرآن و عترت بسیج تهران دارای ۴۰ مرکز تخصصی حفظ قرآن و مهدهای کودک قرآنی است و یکی از اهداف برگزاری این مسابقات، ارزیابی اعضای این مراکز بوده و اغلب شرکت کنندگان را این افراد می سازند ولی سال جاری اعلام کردیم که عموم مردم تهران هم می توانند در این مسابقه شرکت نمایند.

سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در 22 آبان ۱۳۹۱ تأسیس شد. مهم ترین این فعالیت ها در حوزه های بنیادی و زیرساختی، فعالیتهای آموزشی، فعالیتهای تبلیغی و ترویجی، فعالیتهای علمی و پژوهشی و فعالیتهای در ارتباط با شهدای قرآنی دسته بندی شده که در این حوزه برخی فعالیت ها همچون تجلیل از شهدای عرصه قرآنی ویژه سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بوده است.



منبع:

1399/09/20
15:52:17
5.0 / 5
871
تگهای خبر: آموزش , پژوهش , جشنواره , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
بازار مقاله MarketDoc
marketdoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار مقاله محفوظ است

بازار مقاله

فروش مقالات و کتب علمی