سینماگر و تهیه كننده هندی:

نقش دولت در ارتقای تولیدمحتوا برای كودك مهم می باشد

نقش دولت در ارتقای تولیدمحتوا برای كودك مهم می باشد به گزارش بازار مقاله سینماگر و مدرس كارگاه های آموزشی سی وسومین جشنواره بین المللی كودك و نوجوان اظهار داشت: نقش دولت در ارتقای محتوا و فیلم كودك بسیار مهم می باشد. كانال های بسیاری محتوای كودكان دارند و می توانند با محتوای كودكان دیگر كشورها و شهرها تبادل كنند.


به گزارش روز جمعه گروه فرهنگی ایرنا از ستاد اطلاع رسانی جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، آخرین کارگاه این دوره جشنواره در بخش بین الملل با عنوان «چگونه فیلم کودک خویش را به بازارهای جهانی معرفی کنیم» بامداد امروز با حضور چاندرا کی جاها مدرس کارگاه های آموزشی جشنواره سال جاری، تهیه کننده، برگزارکننده رویدادهای سینمایی متنوع و مدیرعامل شرکت مانتین ریور فیلمز به صورت برخط برگزار گردید.
او در ابتدای این کارگاه با اشاره به شهر اصفهان که هر سال میزبان جشنواره فیلم کودک و نوجوان بوده است، عنوان کرد: دوست دارم به این شهر بیایم، اصفهان زمانی در تاریخ پارسی بسیار دوست داشتنی بوده و بعنوان شهری با معماری ایرانی-اسلامی، پل ها، اخلاقیات و تمام چیزهایی که این شهر را منحصر به فرد ساخته، معروف شده است.
چاندرا کی جاها اضافه کرد: این جشنواره در ارتباط با کودکان و نوجوانان است و این یعنی نیمی از جهان! پس اهمیت این جشنواره بسیار مهم می باشد. اصفهان جدا از مکان های بسیار باشکوهی که دارد، برای حمایتی که از سینمای کودکان و نوجوانان می کند و نقش مهمی برای شکل دادن به سینمای کودک و نوجوان دارد.
این تهیه کننده با اشاره به چگونگی معرفی کردن فیلم کودک به بازار جهانی خاطرنشان کرد: بازار جهانی فیلم، سخت ترین کار در تجارت سینما است. می توانیم کل دنیای سینما را به سه قسمت تقسیم نماییم. ابتدا هالیوود و کشورهای به شدت متأثر از هالیوود. دوم بازار باز اروپا، جایی که وقتی حرف از کودکان می شود درباره آنها بسیار حساس هستند؛ پس فیلمساز اروپایی فیلم کودک را با حساسیت بالا طراحی می کند، حتی وقتی شخصیت های جوان ایفای نقش می کنند، در فیلم هایشان مشخص است که پیچیدگی های زیادی در زندگی و ذهنشان دارند. سوم، کشوری مثل ایران، چهارم بالیوود کشور هند و کشورهای مجاور در این قاره. هر بازاری بسیار متفاوت از بازار دیگر هست.
چاندرا کی جاها در بخش دیگری از سخنانش درباره نقش دولت ها در ارتقای محتوای فیلم کودک و نوجوان اظهار داشت: نقش دولت در ارتقاء محتوای کودک و فیلم کودک بسیار مهم می باشد. کانال های بسیاری هستند که محتوای کودکان دارند و می توانند با محتوای کودکان دیگر کشورها و شهرها تبادل کنند. به این منظور، محتوا به سادگی از یک کشور به کشور دیگر می رسد و ما تاثیری دوچندان را در بازار کشورهای دیگر خواهیم داشت.
هند تاریخ بلند و وسیعی در تبادل محتوای فرهنگی با کشور رومانی در زمان حکومت شوروی سابق دارد اما حتی امروزه مردم روس یا مردمی از آن مناطق فیلم های هندی را به خاطر دارند.
در آخر این کارگاه، نشست مجازی پرسش و پاسخ به صورت برخط برگزار گردید.



منبع:

1399/08/02
21:22:13
5.0 / 5
1652
تگهای خبر: آموزش , جشنواره , شركت , مجازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
بازار مقاله MarketDoc
marketdoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار مقاله محفوظ است

بازار مقاله

فروش مقالات و کتب علمی