رتبه دوم جهانی ایران از نظر انتشار مقاله در حوزه آبیاری و زهکشی

رتبه دوم جهانی ایران از نظر انتشار مقاله در حوزه آبیاری و زهکشی بازار مقاله: نتایج یک تحقیق نشان میدهد که ایران رتبه دوم جهانی را در توسعه علم آبیاری و زهکشی دارد و بیشترین تعداد مقاله در این زمینه را منتشر نموده است.



به گزارش بازار مقاله به نقل از دانشگاه تهران، بر مبنای نتایج مطالعه بین المللی انتشار یافته در مجله معتبر ( Irrigation and Drainage)، مجله رسمی کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی ایران رتبه دوم جهانی در توسعه علم آبیاری و زهکشی را در بازه زمانی ۲۰۱۰ تا ۲۰۲ کسب کرده است.
در این ارزیابی، ایران با انتشار ۲۱۵ مقاله علمی پژوهشی، بعد از چین و بیشتر از کشورهای هند و آمریکا در مقام دوم جهان قرار گرفت که محققان دانشگاه تهران با انتشار بیشتر از ۶۲ مقاله سهم به سزایی در کسب این افتخار داشته اند.
این پژوهش که به بررسی ۱۵۱۷ مقاله انتشار یافته در مجله Irrigation and Drainage طی ۱۵ سال قبل پرداخته است، سهم ایران از کل تولید علم این مجله را ۱۴.۲ درصد اعلام نموده است. حضور مؤثر محققان ایرانی بخصوص دانشگاه تهران در نشریه رسمی کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی (ICID) با پیشینه ۷۳ ساله، گواهی روشن بر جایگاه علمی و پژوهشی ایران و دانشگاه تهران در زمینه جهانی است.

بر اساس این ارزیابی بین المللی، دانشگاه تهران با انتشار ۶۲ مقاله بعنوان دومین مؤسسه پژوهشی برتر جهان در مجله «آبیاری و زهکشی» شناخته شده است.
اطلاعات بیشتر در این زمینه در این لینک قابل دسترسی است. به طور خلاصه، این تحقیق که به بررسی ۱۵۱۷ مقاله منتشر شده در مجله Irrigation and Drainage طی ۱۵ سال قبل پرداخته است، سهم ایران از کل تولید علم این مجله را ۱۴.۲ درصد اعلام نموده است. اطلاعات بیشتر دراین خصوص در این لینک قابل دسترسی است.


منبع:

1404/08/08
11:54:58
5.0 / 5
8
تگهای خبر: پژوهش , تحقیق , دانشگاه , علم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان بازارمقاله در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
بازار مقاله MarketDoc
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

marketdoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار مقاله محفوظ است

بازار مقاله

فروش مقالات و کتب علمی
بازار مقاله، مرجعی برای محققان و دانشجویان، با عرضه مقالات و کتب علمی باکیفیت و قیمت مناسب.