وزیر آموزش و پرورش مطرح كرد؛

افتتاح بیشتر از ۲ هزار پروژه آموزشی

افتتاح بیشتر از ۲ هزار پروژه آموزشی بازار مقاله: وزیر آموزش و پرورش از افتتاح هم زمان بالاتر از دو هزار پروژه آموزشی در تمام کشور آگاهی داد.



باشگاه خبرنگاران جوان؛ نرگس امام جمعه  - علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش با حضور  برنامه صف اول شبکه خبر اظهار داشت: وقتی از  عدالت صحبت می شود نباید فقط درباره ی فضای آموزشی صحبت نماییم. هم اکنون ساخت ۷ هزار و ۳۰۰ مدرسه در دستور کار قرار دارد که این پروژه ها به طور متوسط ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اخیرا ۲هزار ۴۰۷ پروژه افتتاح شده است؛ اضافه کرد: این طرح ها تنها قسمتی از برنامه توسعه عدالت آموزشی است و بخش مهم تر، تجهیز مدارس به فناوری های نو و به روز است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: مطالعات عمیقی برای طراحی بسته های فناورانه متناسب با هر مقطع تحصیلی انجام شده است. به نقل از ایشان، این بسته ها شامل محورهای پرورشی، ورزشی، علمی، محیط زیستی و بهداشتی هستند و بصورت آزمایشی در دو مدرسه شهر قدس اجرا می شوند. در صورت تأیید نهایی، این الگو در تمامی مدارس کشور اجرا خواهد شد.
کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود به توانمندسازی معلمان و مدیران مدارس بعنوان یکی از ارکان عدالت آموزشی اشاره نمود و اظهار داشت: آموزش و پیشرفت مهارت معلمان در سه سطح و آموزش مدیران در چارچوب الگوی مدرسه تراز در دستور کار قرار دارد.
وزیر آموزش و پرورش همین طور توسعه فضاهای ورزشی استاندارد و فعالیتهای پرورشی و تربیتی را از دیگر ابعاد عدالت آموزشی دانست و اظهار نمود: امکانات ورزشی و پرورشی باید در تمام مناطق کشور، از تهران تا بلوچستان، به صورت برابر در دسترس دانش آموزان قرار گیرد.
کاظمی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش نقشه توسعه عدالت آموزشی را در شش محور طراحی نموده و با نگاه مشارکت و آینده نگری، اجرای آنرا در سرتاسر کشور دنبال می کند.
علیرضا کاظمی اظهار نمود: در گذشته فناوری آموزشی ما به استفاده از دیتا پروژکتور، پرده و لپ تاپ محدود بود، اما امروز باید به سمتی حرکت نماییم که معلم بتواند بدون وابستگی به تجهیزات پیچیده، از راه لپ تاپ یا تلفن همراه خود به سیستم هوشمند کلاس متصل شود و محتوای آموزشی را بصورت الکترونیکی در اختیار دانش آموزان قرار دهد.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: نقشه راه روشنی برای تحول در این عرصه طراحی شده است، اما تحقق آن نیازمند مشارکت اجتماعی است. با عنایت به محدودیت اعتبارات دولتی، پیشبرد این برنامه ها تنها با همراهی مردم، خیرین، مسئولیت های اجتماعی و ظرفیتهای موجود در جامعه ممکن خواهد بود.
راه اندازی «مدرسه تلویزیونی ایران»
کاظمی در ادامه از راه اندازی «مدرسه تلویزیونی ایران» بعنوان یکی از طرح های مهم در توسعه عدالت آموزشی اطلاع داد و اظهار داشت: «هدف از این طرح، دسترسی همه دانش آموزان کشور، حتی در دورافتاده ترین نقاط، به بهترین معلمان و تدریس های با کیفیت است.»
وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به همکاری نزدیک وزارت آموزش و پرورش با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: «در دوران کرونا تجربه موفقی در آموزش تلویزیونی داشتیم و الان با همکاری رئیس رسانه ملی و شبکه آموزش، تقویم اجرائی مدرسه تلویزیونی ایران تدوین شده است.
کاظمی اضافه کرد: برای تمام مقاطع تحصیلی محتوای آموزشی آماده شده و این طرح به زودی بصورت رسمی شروع می شود. او اظهار داشت: «مدرسه تلویزیونی ایران یکی از مهم ترین گام ها در راه توسعه عدالت آموزشی و پیشرفت کیفیت تدریس در کشور است، چونکه تدریس یک معلم برجسته از مرکز استان می تواند به دورترین روستاها منتقل شود.
کاظمی  از همکاری صدا و سیما و شبکه آموزش در اجرای این طرح تقدیر کرد و اظهار داشت: این پروژه می تواند الگویی مؤثر برای تحقق عدالت آموزشی و بهره مندی برابر همه دانش آموزان از آموزش با کیفیت باشد.
وزیر آموزش و پرورش اعلام نمود: همه معلمان نظام آموزش و پرورش، شامل رسمی یا خرید خدمات، برای من ارزش یکسان دارند و پیگیر رفع مشکلات آنها در دولت، مجلس و سازمان ها هستم.
کاظمی اضافه کرد: در سال قبل اقدامات مهمی برای پیشرفت وضعیت معلمان خرید خدمات همچون تبدیل وضعیت این نیروها از خدماتی به حق التدریس، پرداخت حداقل حقوق معلمان رسمی و اختصاص امتیازهای ویژه در آزمون های رسمی برای استخدام انجام شده است.
بالاتر از ۳ تا ۴ هزار معلم خرید خدمات به استخدام رسمی درآمدند وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تا حالا بالاتر از سه تا چهار هزار نفر از معلمان خرید خدمات استخدام رسمی شده اند، اظهار داشت: هدف ما کاهش تعداد معلمان با قرارداد حق التدریس و بهبود شرایط بیمه و پرداخت ها است و برای تأمین بیمه درمانی در تابستان هم اقدامات لازم انجام شده است.
کاظمی اظهار نمود: با وجود برخی محدودیت ها، پیگیری ها برای تبدیل وضعیت با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه ادامه دارد و امیدواریم گامهای بعدی هم محقق شود.
به اجمال، به نقل از ایشان، این بسته ها شامل محورهای پرورشی، ورزشی، علمی، محیط زیستی و بهداشتی هستند و به طور آزمایشی در دو مدرسه شهر قدس اجرا می شوند.
کاظمی اشاره کرد: وزارت آموزش وپرورش نقشه توسعه عدالت آموزشی را در شش محور طراحی نموده و با نگاه مشارکت و آینده نگری، اجرای آن را در سراسر کشور دنبال می کند.
علیرضا کاظمی اظهار داشت: در گذشته فناوری آموزشی ما به استفاده از دیتا پروژکتور، پرده و لپ تاپ محدود بود، اما امروز باید به سمتی حرکت نماییم که معلم بتواند بدون وابستگی به تجهیزات پیچیده، از راه لپ تاپ یا تلفن همراه خود به سیستم هوشمند کلاس متصل شود و محتوای آموزشی را به طور الکترونیکی در اختیار دانش آموزان قرار دهد.
وزیر آموزش وپرورش بیان نمود: نقشه راه روشنی برای تحول در این حوزه طراحی شده است، اما تحقق آن نیازمند مشارکت اجتماعی است. با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی، پیشبرد این برنامه ها تنها با همراهی مردم، خیرین، مسئولیت های اجتماعی و ظرفیت های موجود در جامعه ممکن خواهد بود.
راه اندازی مدرسه تلویزیونی ایران کاظمی در ادامه از راه اندازی مدرسه تلویزیونی ایران به عنوان یکی از طرح های مهم در توسعه عدالت آموزشی اطلاع داد و گفت: هدف از این طرح، دسترسی همه دانش آموزان کشور، حتی در دورافتاده ترین نقاط، به بهترین معلمان و تدریس های باکیفیت است.

منبع:

1404/07/26
10:28:56
5.0 / 5
6
تگهای خبر: آزمون , آموزش , استاندارد , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان بازارمقاله در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
بازار مقاله MarketDoc
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

marketdoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار مقاله محفوظ است

بازار مقاله

فروش مقالات و کتب علمی
بازار مقاله، مرجعی برای محققان و دانشجویان، با عرضه مقالات و کتب علمی باکیفیت و قیمت مناسب.