اهدای لوح ملی روابط عمومی برتر به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اهدای لوح ملی روابط عمومی برتر به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی بعنوان روابط عمومی برتر انتخاب گردید.


به گزارش بازار مقاله به نقل از ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همزمان با شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، جایزه ویژه این جشنواره به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان رتبه نخست این جشنواره در بخش ملی اهدا شد.
روابط عمومی ها اثرات اخبار جعلی را در کوتاه ترین زمان خنثی کنند
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به این که روابط عمومی های سازمان ها و نهادهای مختلف در برخورد با اخبار جعلی با پاسخگویی و روشنگری سریع می توانند نقش به سزایی در چرخه نظام اطلاع رسانی داشته باشند، اظهار داشت: در عصر حاضر که چالش ها و گشایش های بسیاری در عرصه اطلاع رسانی و چرخه اطلاعات باتوجه به رشد فزاینده فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی به وجود آمده است، اثرگذاری روابط عمومی ها در تولید محتوای مناسب بسیار برجسته و مهمست.
تاکید بر ضرورت حضور فعالانه در عرصه اطلاع رسانی و شفاف سازی
فرشاد مهدی پور در ادامه نقش روابط عمومی ها را فراتر از پرداختن به امور تشریفات درون سازمانی و کارهای جاری دانست و با تاکید بر ضرورت حضور فعالانه در عرصه اطلاع رسانی و شفاف سازی افزود: در گستره فضای مجازی که مدام شاهد انتشار اخبار جعلی و غیرواقعی هستیم، روابط عمومی در مقام پاسخگویی و شفاف سازی سریع، باید به خنثی سازی اثرات اخبار جعلی در کوتاه ترین زمان ممکن بپردازند.
معاون وزیر فرهنگ، با اعلان اینکه سرعت نشر اخبار در شبکه های اجتماعی به شدت بالاست، از روابط عمومی ها خواست با رصد و پایش لحظه ای، به شبهات، روشنگری پیرامون اخبار جعلی، تولید محتوای مناسب و ارسال آن به رسانه ها و همین طور بوسیله درگاه های ارتباطی خود، وارد عمل شوند.
افزایش سواد رسانه ای اولویت های اصلی هر سازمانی باشد
مهدی پور، روابط عمومی ها را چشمان بینای سازمان توصیف کرد و با اعتقاد به این که افزایش سواد رسانه ای خصوصاً برای کارکنان و مدیران از اولویت های اصلی هر سازمانی باید قرار گیرد، اظهار داشت: گریزی از ارتقای سواد رسانه ای نیست و روابط عمومی ها با بهره بردن از منابع و ظرفیت های بالایی که در اختیار دارند لازم است در عرصه تولید ادبیات و محتوای مناسب سرعت عمل بیشتری به خرج دهند تا از لطمه ها و بروز بحران ها توام با اصلاح ذهنیت ها و نگرش ها، پیشگیری شود.
وی با اشاره به سرعت بالای سرایت اخبار و گسترش و انتقال آن در فضای مجازی، بر ضرورت کاهش زمان پاسخگویی قبل از تعمیق اثرگذاری اخبار جعلی و تحریف شده اصرار کرد و اضافه کرد: در خیلی از اخبار جعلی چنانچه پاسخگویی به کمتر از دوساعت برسد، کمک بزرگی به شفاف سازی و پیش گیری از اثرات اخبار جعلی می شود.
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، پژوهش و افکارسنجی را باتوجه به ابزارهای گوناگون و متنوع روابط عمومی ها گامی مهم در امتداد کشف و شناسایی مسیر شکل گیری افکار عمومی قلمداد کرد و روابط عمومی ها را صلاحیت دارترین بخش هر سازمان در زمینه پژوهش و افکارسنجی برشمرد و اضافه کرد: جمع آوری اطلاعات و تحلیل های متقن و متکی به اصول علمی با تمرکز بر آمار و اطلاعات صحیح و در اختیار رسانه ها قرار دادن محتوای تولید شده، رسالت مهمی است که روابط عمومی ها با پرداختن به آن می توانند یکی دیگر از کارکردهای اطلاع رسانی خودرا به خوبی محقق سازند.
این جشنواره در دو بخش رقابتی و آموزشی در دو گروه ملی و استانی در مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی (سازمان مطالعات و راندمان نیروی انسانی) انجام شد.

1400/09/16
13:14:45
5.0 / 5
549
تگهای خبر: آموزش , پژوهش , جشنواره , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
بازار مقاله MarketDoc
marketdoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار مقاله محفوظ است

بازار مقاله

فروش مقالات و کتب علمی