ترفندهای علمی برای خواب راحت

ترفندهای علمی برای خواب راحت به گزارش بازار مقاله دكتر روجر هندرسون می گوید: «بیشتر افراد داری درجه بندی خاص خود برای ساعات خواب شبانه و استراحت هستند ما بر این اساس رفتارهای خویش را در شب بیداری ها و یا سحر خیزی نشان می دهیم. »


به گزارش بازار مقاله به نقل از خبر آنلاین به نقل از سیناپرس، بطور قطع داشتن خوابی مناسب و با كیفیت می تواند خستگی روزانه شما را از بین برده و در سبك زندگی پر مشغله افراد تاثیر به سزایی داشته باشد. از جانب دیگر داشتن یك سبك زندگی شلوغ و پر دغدغه می تواند تاثیراتی منفی بر نوع خواب شما داشته باشد و بدین سان افراد علی رغم خستگی زیاد قادر به داشتن خوابی مناسب نبوده و روز بعد، كسل و خسته خواهد بود. در این بخش به معرفی چهار خصوصیت كه یك خواب مناسب از دید پژوهشگران می پردازیم.
آسوده باشید اولین موضوعی كه باید مرتبط با داشتن یك خواب مناسب و خوب در نظر داشت، ریلكس بودن و داشتن خاطری آسوده است. بعضی از افراد به صورت طبیعی تمایل به شب بیداری دارند و بعضی از مردم، بالعكس علاقه دارند شب ها زود به بستر رفته و بامداد زود بیدار شوند. دكتر روجر هندرسون (Roger Henderson) در این رابطه می گوید: «بیشتر افراد داری درجه بندی خاص خود برای ساعات خواب شبانه و استراحت هستند ما بر این اساس رفتارهای خویش را در شب بیداری ها و یا سحر خیزی نشان می دهیم. » در هر صورت اگر می خواهید خوابی با كیفیت را تجربه كنید، حتما در هنگام خواب فكر خویش را آسوده كرده و با ذهنی آرام بخوابید. از نوشیدن قهوه و سایر نوشیدنی های كافئین دار پرهیز كنید بعضی از افراد قادر هستند عصرها یا شب ها پیش از خواب یك فنجان قهوه نوشیده و سپس خواب آرامی داشته باشند اما این مورد برای بیشتر مردم متفاوت بوده و كافئین بعنوان یك محرك قوی باعث اختلال در خواب می گردد. به هر حال سفارش می گردد بعد از ساعت 2 پس از ظهر از نوشیدن قهوه خودداری كنید. این مورد بطور قطع در كیفیت خواب شما تاثیرگزار خواهد بود. از الگوی ثابتی برای خواب پیروی كنید این تصور كه شما در طول روزهای كاری كمبود خواب داشته و ان را در تعطیلات آخر هفته جبران كنید، اشتباه است. حتی یك شب كم خوابی می تواند تاثیرات نامطلوبی بر سلامت روح و جسم شما داشته باشد و بازگشت به الگوی عادی خواب پس از این كم خوابی، چند روز به طول خواهد انجامید. تلاش كنید همیشه از الگوی خواب ثابتی پیروی كرده و ساعات خواب و بیدار شدن خویش را تنظیم كنید. بدین سان ساعت بیولوژیكی بدن شما هم تنظیم شده و به نحو بهتری عمل خواهد نمود. تعریق شبانه را جدی بگیرید برای كسانی كه دچار عارضه عرق كردن شبانه هستند، تشخیص این مورد سخت است كه آیا به علت عرق كردن از خواب بیدار شده اند یا به علت بیدار شدن یكباره از خواب، بدنشان عرق كرده است. بهترین راهكار برای كاهش این مشكل، داشتن الگوی غذائی خوب و مصرف مواد غذائی سالم می باشد. به خاطر داشته باشید كه اگر ابنتدا از خواب بیدار شده و سپس عرق می كنید و احساس تشنگی دارید، احیانا دچار مشكل در سطح آدرنالین شده اید. برای رفع این مشكل می توانید دو ساعت پیش از خواب از كربوهیدرات های پیچیده مانند نان گندم كامل یا نان جو دو سر استفاده كنید. این كار سبب می گردد در ساعات نیمه شب بدن شما با افت قند خون مواجه نشوید.

 

1396/10/11
13:15:31
5.0 / 5
125
تگهای خبر: علم , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
بازار مقاله MarketDoc
marketdoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار مقاله محفوظ است

بازار مقاله

فروش مقالات و کتب علمی