تمركز بر تورهای داخلی و خانوادگی پیشنهاد ایران به سازمان همكاریهای اسلامی

تمركز بر تورهای داخلی و خانوادگی پیشنهاد ایران به سازمان همكاریهای اسلامی نمایندگان ایران در وبینار تأثیر كووید - ۱۹ بر گردشگری كشورهای عضو سازمان همكاریهای اسلامی تمركز بر سفرهای داخلی و خانوادگی را مطرح نمودند.


وبینار آثار کووید – ۱۹ بر گردشگری بین کشورهای سازمان همکاریهای اسلامی و راه های پیش رو با حضور ۴۱ نماینده از ۲۵ کشور عضو و سازمان های تخصصی بین المللی و محمد قاسمی مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری همینطور رابط وزارت خانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کمیته دائمی همکاریهای اقتصادی سازمان همکاریهای اسلامی یا «کومسک» (COMCEC) برگزار گردید.
در بخش عرضه تجربیات کشورها در زمینه انجام اقدامات مناسب برای رونق گردشگری با تاکید ویژه بر گردشگری داخلی در دوران کرونا، نمایندگان ایران گزارشی از اقدامات انجام شده در مراحل متوالی عرضه دادند. این مراحل شامل تشکیل کمیته ملی گردشگری و ورزش به منظور ارزیابی و برآورد خسارات وارده به بخش های مختلف صنعت توریسم از راه وبسایت مربوطه؛ عرضه بسته های حمایتی به ذینفعان گردشگری در چارچوب معافیت مالیات بر ارزش افزوده، استمهال بازپرداخت اقساط وام ها، کاهش ۲۳ درصدی حق بیمه برای کارفرمایان و کارکنان شرکت ها و تأسیسات گردشگری، ایجاد امکان پرداخت هزینه حامل های انرژی به صورت اقساط، اعطای وام های کم بهره، اجبار شرکت های گردشگری به برگرداندن وجوه افرادی که سفرهای از پیش رزرو کرده خویش را لغو کردند، تمدید خودکار مجوزهای تأسیسات گردشگری و با تأخیر، ابلاغ دستورالعمل اولیه بهداشتی جهت رعایت در مراکز خدمات گردشگری و ابلاغ پروتکل بهداشتی سفر هوشمند (سفر با رعایت کامل نکات بهداشتی) و برگزاری تورهای آشناسازی به منظور انعکاس رعایت موارد بهداشتی در کلیه اجزای زنجیره تأمین خدمات گردشگری برای اعتمادسازی و تشویق سفرهای داخلی با رعایت فاصله اجتماعی لازم و استفاده کلیه تجهیزات بهداشتی مورد نیاز هستند.
گزارش فوق بخصوص از این حیث که در آن بر گردشگری داخلی تمرکز خاصی شده، مورد توجه ویژه رئیس جلسه و اعضای کومسک قرار گرفت و تاکید شد می تواند بعنوان یکی از الگوهای موفق توسط کشورهایی استفاده گردد که قصد تمرکز بر گردشگری داخلی را دارند.
در بخش پایانی نشست از شرکت کنندگان خواسته شد راه کارهایی برای نجات صنعت توریسم در دوران کرونا و رونق آن در دوران پساکرونا ارائه نمایند.
نمایندگان ایران در این بخش دو پیشنهاد عرضه کردند که انجام این موارد توسط اعضای کومسک، نماینده سازمان جهانی جهانگردی و دبیرخانه کومسک به کشورهای دیگر سفارش شد. این پیشنهادات عبارت بودند از تمرکز بر رونق گردشگری داخلی با رویکرد تورهای خانوادگی و تهیه کلیپ هایی از وضعیت مثبت رعایت موارد بهداشتی در مراکز اقامتی و پذیرایی و پخش گسترده آن برای اعتمادسازی مردم جهت انجام سفر داخلی.
از جمله پیشنهادهای ایران برای تمرکز بر تورهای داخلی خانوادگی بعنوان طرحی کاملاً نو و گره گشا در رونق گردشگری داخلی یاد و بعنوان یکی از نتایج اصلی وبینار از جانب رئیس جلسه به سایر کشورهای عضو پیشنهاد شد.
از دیگر نتایج این نشست می توان به لزوم بازتعریف بازارهای هدف گردشگری خارجی در دوران کرونا و بخصوص پساکرونا همینطور استفاده از بازاریابی و تبلیغات مبتنی بر فناوری اطلاعات و دیجیتال برای بازسازی چهره کشورها اشاره نمود.



منبع:

1399/04/21
22:06:11
5.0 / 5
2465
تگهای خبر: تبلیغات , خدمات , سفارش , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
بازار مقاله MarketDoc
marketdoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار مقاله محفوظ است

بازار مقاله

فروش مقالات و کتب علمی