سه رویداد گردشگری از طرف ستاد مقابله با كرونا مجوز گرفت

سه رویداد گردشگری از طرف ستاد مقابله با كرونا مجوز گرفت معاون گردشگری كشور اظهار داشت: در تیر سال جاری سه رویداد گردشگری و منتخب ملی در استان های خراسان رضوی، یزد و آذربایجان شرقی برای ایجاد نشاط در سطح جامعه برگزار می گردد و مجوز برگزاری این رویدادها از طرف ستاد مدیریت بیماری كرونا گرفته شده است.


به گزارش روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، ولی تیموری در جلسه ای که با نمایندگان تشکل های گردشگری و مدیران کل دفاتر معاونت گردشگری با موضوع تهیه برنامه ای قابل اجرا برای تحریک تقاضا در حوزه گردشگری برگزار شد، اظهار داشت: پیشنهادهایی برای اجرای یک برنامه کوتاه مدت در چارچوب تحریک تقاضا از طرف تشکل های گردشگری ارائه شد. البته برنامه های میان مدت و بلندمدت هم در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: باید برنامه ای که تهیه و نوشته می شود، همراه با اقدامات عملی برای اعتمادسازی باشد. تهیه پروتکل ها، ترجمه، تهیه کلیپ و... را می توان در داخل این برنامه دید.
وی اظهار داشت: موضوع بعدی که باید در این برنامه درنظر گرفته شود، تصویرسازی در کوتاه مدت است، باید نشان دهیم زمانی که یک توریست وارد کشورمان می شود چه اتباع خارجی و چه اتباع ایرانی، با اقداماتی که ما انجام می دهیم و رعایت پروتکل های بهداشتی، خطری سلامت آنها را تهدید نمی کند و ما بعنوان مقصد امن هستیم.
معاون گردشگری کشور اظهار داشت: ما و بخش خصوصی باید کمک نماییم تا در کنار آموزش درباب نحوه مواجهه با کرونا، رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در تأسیسات گردشگری نشان داده شود. همین طور در بخش تحقیقات بازار باید ببینیم چه افرادی می خواهند به ایران سفر کنند و شرایط همزیستی با کرونا برای گروه و مخاطبان ما که قصد سفر دارند، مشخص نماییم.


او اضافه کرد: در بحث اقدامات حمایتی برای تأسیسات گردشگری، دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستیکارهای مختلفی انجام دادند. بعنوان یک گردنگیر نیاز است تا تورهای آشناسازی را در ابعاد داخلی و بین المللی برگزار نماییم. همراهی دستگاه هایی مانند صداوسیما و وزارت بهداشت درباب سفر لازم است.
مجموعه اقداماتی که کشور در مدیریت بیماری کرونا انجام داده است، موفقیت آمیز بوده است. ما یکی از حوزه هایی بودیم که بحث پروتکل سفر هوشمند را پیشنهاد نمود یعنی سفر همراه با سلامت که مبنا کار قرار گرفت، همین طور در جلساتی که با وزارت کشور داشتیم مصوبه از طرف این وزارتخانه با عنوان معیشت بعلاوه سلامت تصویب و این مساله تبدیل به یک گفتمان در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا شد.
صدور گواهی سلامت برای هتل هایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند
معاون گردشگری کشور بیان کرد: آمادگی داریم بازدیدها و بازرسی ها را به خود اصناف واگذار نماییم تا آنها گواهی سلامت را برای هتل هایی که پروتکل های سفر هوشمند را رعایت می کنند، صادر کنند، همان کاری که کشور ترکیه انجام می دهد. سازوکار اجرایی تحقق این مساله را به بخش خصوصی واگذار می نماییم ما هم دراین زمینه حمایت می نماییم تا اعتمادسازی درباب سفر امن بیشتر شود.
برگزاری ماهانه یک جشنواره گردشگری در هر استان
او از برگزاری ماهانه یک جشنواره گردشگری در هر استان آگاهی داد و اشاره کرد: دو پروتکل بهداشتی که ملی بوده و برمبنای استانداردهای بین المللی و پروتکل های سازمان جهانی گردشگری و سازمان بهداشت جهانی نوشته شده و مورد تأیید ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا قرار دارد و وزارت بهداشت نیز تصویب کرده است، باید ترجمه شود، ۷۰ درصد آن نیز انجام شده است.
نکته بعدی در تحریک تقاضا برای سفر، ایجاد فرصت سفر در چارچوب های مختلف مانند تعطیلی پنج روز در پاییز و زمستان برای کارمندان است که در گذشته در هیئت دولت عنوان شد، یعنی ما باید فرصتی را برای جبران سفرهای نوروزی که به سبب شیوع ویروس کرونا انجام نشده است، ایجاد نماییم.
تیموری گفت: طرح تعطیلات اختتام هفته توسط دوستان ما در حوزه های مختلف در حال پیگیری است تا به تعطیلات روز جمعه، پنجشنبه نیز اضافه شود، در حقیقت باید به سمت فراهم کردن فرصت سفر برای مردم باشیم.
وی اضافه کرد: در بحث رایزنی های بین المللی اقداماتی انجام دادیم و دو هفته است که به شکل مرتب در کانالی که در فضای مجازی برای رایزن های فرهنگی و سفرا ایجاد کردیم، وارد تعامل شدیم، حداقل تا به امروز با هفت سفیر کشورهایی همچون مالزی، تونس، آذربایجان و... ارتباط برقرار کردیم تا با طرف های خود صحبت کنند.
تیموری اشاره کرد: سفرای ما نیز برای بازیابی و رونق گردشگری بین المللی جلساتی گذاشتند، این رایزنی ها بین المللی از جانب ما شروع شده است و بخش خصوصی نیز مانند آژانس داران و هتلداران نیز با همتایان خود مذاکره کنند تا رایزنی ها به شکل شبکه ای صورت گیرد.
پیگیر بودجه برای تبلیغات گردشگری ایران در سطح بین المللی هستیم
تیموری درباره تبلیغات در حوزه گردشگری اظهار داشت: از زمان حضور خود در معاونت گردشگری موضوع تبلیغات در شبکه های معروف را پیگیری کردم، دولت باتوجه به مسائل تحریم و کرونا از لحاظ اقتصادی مشکل دارد، اما تمامی این موارد در چارچوب نامه برای رئیس جمهوری ارسال شد. دکتر روحانی نیز دستور دادند و به سازمان برنامه وبودجه این مساله ابلاغ گردید. این سازمان مطرح کرده بود که باید این مساله به شکل مصوبه تصویب شود، حالا این مصوبه در کمیسیون فرهنگی دولت قرار دارد به این منظور برنامه ای دقیق توسط معاونت گردشگری تهیه به آنها ارائه و قرار شد، بودجه ای برای تبلیغات در خارج از کشور و برداشتن تصویر غیرواقعی از ایران و بحث های اعتمادسازی در نظر گرفته شود، البته مسیرهای گرفتن این بودجه طی شده است.
برای رونق گردشگری باید به سمت اجرای تورهای مستقل و انفرادی حرکت کنیم
او با اعلان اینکه بحث گردشگران انفرادی، یک رویه بین المللی است و در شرایط کرونا نیز به این مساله تاکید می شود، اشاره کرد: گردشگری انفرادی چندین سال است که در سطح جهان مطرح شده و با شیوع ویروس کرونا تاکید بیشتری شده است. به جهت اینکه به سمت روند بین المللی پیش برویم باید به طرف تورهای مستقل و انفرادی حرکت نماییم.
وی اضافه کرد: برای رونق گردشگری داخلی باید بخش خصوصی کمک نماید و پیشنهادهای خودرا دراین زمینه عرضه نماید تا تمام تأسیسات گردشگری ما درگیر شوند، در بعد داخلی ما سفر به اندازه کافی داریم، اما این سفرها باید در چارچوب یک پکیج از طرف فعالان گردشگری مانند دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و راهنمایان و... تعریف و در نظر گرفته شود.
باید سفر کردن با تور برای مردم فرهنگ سازی شود و حتی خاصیت ها و مزایای این نوع سفر برای مردم تشریح شود، در حقیقت زنجیره سفر باید پیوسته شود. باید پکیجی را برای گردشگران طراحی نماییم که باصرفه باشد. البته این پکیج باید برای توریستهای خارجی نیز در نظر گرفته شود.
معاون گردشگری اظهار داشت: حالا گردشگری انفرادی در سطح دنیا مطرح است، برای این که ما هم بتوانیم از این مساله بهره مند شویم باید ابتکار عمل داشته باشیم و برای نشان دادن سفر ایمن همراه با سلامت، کلیپ هایی طراحی نماییم که در آن رعایت پروتکل های بهداشتی نمایش داده شود.
تیموری همین طور از انجمن ها و تشکل ها خواست تا برای تحریک تقاضای سفر در بعد داخلی و بین المللی برنامه های خودرا عرضه کنند.
وی همین طور از برنامه ریزی برای برگزاری هفته های فرهنگی ۳۱ استان در استان های هم جوار یا منطقه ای به شکل دوره ای آگاهی داد و گفت: هفته های فرهنگی باید توسط انجمن ایران بعنوان کانون ملی گردشگری دفاتر ما برای تحریک تقاضا برنامه ریزی اجرا و انجام می شود. همین طور مقرر است ۳۱ تور آشناسازی از تورگردانان، اصحاب رسانه، بلاگرها، افراد مؤثر و... یک استان در استان های هم جوار و منطقه اجرا شود.
برگزاری همایش بین المللی تورگردانان در ایران
تیموری با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری همایش بزرگ تورگردانان در سطح بین المللی اظهار داشت: برای این همایش از کشورهای حوزه هدف گردشگری ایران دعوت می نماییم و در حاشیه آن نشست هایی با فعالان کشورهای بازار هدف گردشگری ایران برگزار می شود، همین طور تورهای آشنا سازی برای کشورهای هدف که بیشتر کشورهای همسایه و منطقه هستند، برگزار خواهیم کرد.
برگزاری روز گردشگری ایران در چهار کشور ترکیه، آذربایجان، آلمان و هندوستان که بازارهای هدف ما هستند، در نظر گرفته شده است.
وی درباره دیگر برنامه های معاونت گردشگری برای تحریک تقاضای سفر در سطح بین المللی اظهار داشت: هشت تور آشناسازی بین المللی و نشست های بی تو بی از کشورهای آذربایجان، ترکیه، عمان، ارمنستان، پاکستان، روسیه، عراق و افغانستان توسط انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و چهار تور آشناسازی بین المللی و نشست بی تو بی از کشورهای چین، هندوستان، آلمان، فرانسه توسط جامعه تخصصی تورگردانان برگزار می گردد.
تیموری در تشریح دیگر برنامه ها برای رشد و توسعه گردشگری بین المللی به برگزاری هفته های فرهنگی ایران حداقل در ۱۰ کشور بازار هدف که امکان جذب بالاتری دارند، اشاره نمود.


1399/03/28
22:46:43
5.0 / 5
965
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
بازار مقاله MarketDoc
marketdoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار مقاله محفوظ است

بازار مقاله

فروش مقالات و کتب علمی