دبیر شورای راهبردی تولید و فروش و مدیر امور اصناف كارگروه ساماندهی مد و لباس كشور:

تولید انبوه و تجاری سازی محصولات كاربردی جشنواره فجر بر عهده اتحادیه پوشاك است

تولید انبوه و تجاری سازی محصولات كاربردی جشنواره فجر بر عهده اتحادیه پوشاك است به گزارش بازار مقاله دبیر شورای راهبردی تولید و فروش و مدیر امور اصناف كارگروه ساماندهی مد و لباس كشور اظهار داشت: اتحادیه پوشاك تهران، مدیریت بخش محصولات كاربردی جشنواره مد و لباس فجر و آثاری كه تولید انبوه و تجاری سازی شده اند را به شكل غیرمتمركز برعهده دارد.


حمیدرضا یوسفی فر، درباره همكاریهای اتحادیه پوشاك تهران با جشنواره مد و لباس فجر در ادوار گذشته اظهار داشت: اتحادیه پوشاك تهران جزو اتحادیه های مهم و فعال در حوزه طراحی، تولید و عرضه پوشاك كشور است و هم اكنون با بیشتر از ۲۵ هزار عضو، بخش مهم تولید و عرضه پوشاك را برعهده دارد. این اتحادیه در سال های گذشته همیشه یك نماینده در كارگروه ساماندهی مد و لباس كشور داشته كه مسئولیت دبیر كمیسیون تولید و توزیع را عهده دار بوده و در صورت نیاز برای فراخوان در بخش تولید و یا عرضه محصولات كاربردی نیز فعالیت نموده است.
وی اضافه كرد: برنامه ریزی برای جلب مشاركت حداكثری دست اندركاران حوزه تولید در چارچوب هایی همچون مراسم هم اندیشی طراحان و تولیدكنندگان حوزه مد و لباس، پویش فراگیر برای تأثیرگذاری بمنظور تغییر الگوی مصرف بازار از كالاهای خارجی به سمت كالاهای داخلی و بسترسازی و اطلاع رسانی عمومی، برنامه ریزی برای شناسایی و معرفی مراكز عرضه برندها و كالاهای ایرانی و اسلامی و همین طور مراكز عرضه مد و لباس ایرانی، برنامه ریزی و ایجاد تغییرات نظام مند برای كاربردی كردن طرح های برتر طراحان پوشاك همچون وظایفی بودند كه این اتحادیه تابحال به عهده داشته است.
دبیر شورای راهبردی تولید و فروش و مدیر امور اصناف كارگروه ساماندهی مد و لباس كشور اشاره كرد: كارگروه ساماندهی مد و لباس مجموعه فرم هایی را تعیین كرده بود كه اتحادیه پوشاك تهران وظیفه ارسال آنها را برعهده داشت. این كار را در دستور كار قرار دادیم تا بتوانیم عرضه كنندگان پوشاك ایرانی- اسلامی را از سایر عرضه كنندگان پوشاك تفكیك نماییم و این تفكیك با اهدای نشان «با افتخار ساخت ایران» به انجام رسید و تابحال بیشتر از یك هزار فروشگاه شناسایی شده كه فقط كالای ایرانی عرضه می كنند.
به گزارش ستاد خبری نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، یوسفی فر در پاسخ به این پرسش كه اتحادیه پوشاك تهران امسال و در همین جشنواره مد و لباس فجر از چه زوایه و در امتداد پرداختن به چه مقولاتی مقرر است با این رویداد، همراه باشد، عنوان كرد: اتحادیه پوشاك تهران هر ساله در جشنواره مد و لباس فجر، مدیریت بخش محصولات كاربردی و آثاری كه تولید انبوه و تجاری سازی شده اند را برعهده دارد.
وی افزود: در سال های نخست زحمت این كار را كارگروه ساماندهی مد و لباس كشور متقبل شد و این اتحادیه در جشنواره مد و لباس فجر تنها غرفه هایی را برای عرضه كالای ایرانی تعیین و تدارك می دید، اما چند سالی است كه اتحادیه پوشاك تهران، این طرح را به صورت غیرمتمركز برگزار كرده و مدیریت فروش غیرمتمركز جشنواره را برعهده دارد.
وی با تاكید بر این مساله كه اتحادیه پوشاك تهران می خواهد با پشتیبانی از آثار طراحان زمینه را برای تولید آنها فراهم نماید، اظهار داشت: این تعامل با طراحان همیشه وجود داشته اما در آینده به تعامل بیشتری نیاز داریم تا بتوانیم آثار طراحان را در دسترس بخش تولید قرار دهیم و امیدواریم كه با نظارت كارگروه ساماندهی مد و لباس كشور بتوانیم تفاهم نامه دو سویه و برد- برد بین طراحان و بخش تولید پوشاك تنظیم نماییم.
این كارشناس اضافه كرد: آثار را در اختیار بخش تولید داده و آمار و شمارگان تولید آنها را دریافت كردیم تا هم در اقدامات كارگروه ثبت شوند و هم بتوانیم باتوجه به آن رسالتی كه برعهده داریم، آثار را در اختیار فروشگاه های عرضه مانتو قرار دهیم.
یوسفی فر با اشاره به اینكه مصرف لباس در شرایط كنونی بسیار بیشتر از مقداری است كه این اتحادیه هم اكنون مسئولیت تولید، ساماندهی و عرضه آنرا برعهده دارد، اظهار داشت: امیدواریم تا جایی كه امكان دارد استانها همكاری كرده و از همین مسیر نمونه برداری كنند تا بتوانند آثار طراحان را به تولید انبوه برسانند چونكه در آن صورت است كه می توانیم قسمتی از نیاز جامعه را مرتفع نماییم.
وی درانتها با اشاره به اینكه انتخاب موضوعاتی همچون «فر گلستان» برای جشنواره مد و لباس می تواند در بخش تولید مثمرثمر باشد، تاكید كرد: خوشبختانه همه استان های ما در زمینه شاخصه های هنری، سنتی و اقوام، ظرفیت های خاص خودرا دارند و بنا بر این عنوان فر گلستان می تواند ظرفیت های استان گلستان را به منصه ظهور رسانده و به دیگر استانها معرفی نماید.
یوسفی فر اظهار داشت: امیدواریم كه در ادوار آتی نیز بتوانیم ظرفیت های سایر استان های زیبای كشورمان را هم مورد نظر قرار دهیم. به نظرم این انتخاب موضوع برای جشنواره، گفتمان تازه و بسیار خوبی است چونكه در بخش فرهنگی و هنری هر چقدر تحقیقات بیشتر شود و زوایای پنهان این اتفاقات به نمایش درآید، نتیجه مثبتی را شاهد خواهیم بود.
نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، ۲۴ الی ۲۹ بهمن ماه در بوستان گفتگو برگزار می گردد.



منبع:

1398/11/28
13:48:45
5.0 / 5
974
تگهای خبر: تحقیق , جشنواره , فرم , كارشناس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
بازار مقاله MarketDoc
marketdoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار مقاله محفوظ است

بازار مقاله

فروش مقالات و کتب علمی